familymen Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Vraagje, ik zou graag van mijn tomaten zelf passata maken, deze invriezen om achteraf hiervan spaghettiesaus te maken en in porties in te vriezen, maw de saus zou 2 ma ingevrozen worden. 1ste keer als passata, 2de keer als spaghettiesaus mag dit? Quote
loes Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Waarom niet direct spaghetti saus ervan maken? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 2 keer invriezen is geen goed idee, tevens vries ik zelf geen spaghettisaus in het word er niet lekkerder op. Wecken in potten is beter voor de smaak. Quote
BartV Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Ik vries gewoon de passata in...wat ik dan ook wil maken (spaghettisaus, soep, pizzabasis, ...), heb ik het maar te ontdooien en minimaal aan te passen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Ik zou het gloeiend heet in flessen/potten doen (zoals jam of siroop), en daarna weer verwerken tot pastasaus. Doe ik zelf ook, want de andere ingrediënten voor die pastasaus zijn nog niet rijp (o.a. veel paprika) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
familymen Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Geplaatst: 2 september 2014 Oke, ik heb er dan maar dadelijk spaghettisaus van gemaakt, maar waarom ik het vroeg is om dezelfde redenen als Jorieke zegt. Er zijn nog verschillende groenten, paprika, pepers niet veranderd van kleur.... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Ik vries tomaten en/of ingekookte tomaten (met pitjes en schilletjes, dus nog geen passata) ook wel eens in, maar de saus die ik er daarna dan weer van maak gaat in flessen of potten. Niet omdat ik zaken niet 2 maal in wil vriezen ofzo, maar gewoon omdat ik geen groente en fruit in de vriezer wil hebben. Wel eventjes, voor de grotere verwerking, maar verder niet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.