Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

mijn makkelijke moestuin


koolrabi

Aanbevolen berichten

Ik ben dit voorjaar begonnen met het aanleggen van een makkelijke moestuin met behulp van de boeken van Mel Bartholomew en Jelle Medema hierover. Respectievelijk: ' Tuinieren met de vierkante meterbak' en 'Jelle's makkelijke moestuin' .

 

Ik heb een paar echte makkelijke moestuinbakken op werkhoogte laten maken en verder werk ik veel met ronde tonnen, omdat onze tuin vooral ronde vormen heeft. Ik probeer de makkelijk moestuinmethode daarop aan te passen. Verder werk ik ook voor een deel in de volle grond. Dat vraagt weer een andere aanpak. Kortom genoeg om over na te denken.

 

Het idee van de makkelijke moestuin sprak me meteen aan en ik wilde ervaren of het klopt dat je met zo weinig moeite kunt 'moestuinieren'.Ik ben in het verleden een paar keer begonnen met een moestuin en een kas, maar door het vele werk in de tuin, naast een intensieve baan heb ik het weer moeten opgeven. De drive is gebleven en ik heb nu meer tijd. Bovendien houd ik erg van groenten, kruiden en fruit uit eigen tuin.

 

Dus ben ik nog maar eens voorzichtig opnieuw begonnen om in onze onderhoudsarme, wintergroene tuin wat mogelijkheden te zoeken om groente, fruit en kruiden te kweken en ze daarin integreren.

Hoewel de werkelijkheid zich altijd iets complexer toont dan de boven genoemde boeken beschrijven moet ik zeggen dat het me heel goed bevalt en inspirerend werkt; ondanks sommige kleine tegenslagen en problemen waarvoor ik nog een oplossing moet zoeken. Ik ga er mee door. Ik ben er enthousiast over.

Ik probeer een zo lang mogelijk seizoen te realiseren. Vandaar dat ik ook veel interesse heb in methoden die daarbij kunnen helpen.

 

Ondanks eerdere ervaringen met tuinieren weet ik er nog niet heel veel van. Vandaar dat ik blij ben met dit mooie forum waarin zoveel informatie te vinden is. Ik deel graag mijn ervaringen met anderen. En ik heb ook vele vragen die ik graag op het forum plaats in de veronderstelling dat anderen misschien oplossingen weten of met dezelfde vragen zitten. Samen kom je verder.

 

Ik hou naast het tuinieren van het maken van websites en fotograferen. Zie mijn site, die ook steeds verder groeit:

http://moestuin.zolekkergezond.nl

aangepast door Gast

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...