Bubbels Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 En het schijnt echt waanzinnig gezond te zijn. Net als de good old brandnetel. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
kiekenboerinneke Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Hmmm, ik ga dat prentje eens googlen in het groot en vergelijken met wat ik vanachter in mijn tuin heb.Wat daar staat lijkt er verdacht veel op. Bij ons eten de paarden en kippen het graag, dan zal het wel eetbaar zijn, zeker? Quote
elly58 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 De tagetes minuta ken ik niet. ik lees dat ze wel 2 meter hoog kan worden. ik heb de border voor mijn huis leeggehaald en wil daar het zevenblad bestrijden, maar een 2 meter hoge haag voor de deur is ook niet alles. Zou ik ze kunnen snoeien tussendoor zonder dat de werkzaamheid tegen zevenblad aangetast wordt? Iemand een idee? Quote
Bit Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Dit topic teruglezende is eigenlijk niemand er hier van overtuigd dat het planten van afrikaantjes zou helpen bij het terugdringen van zevenblad. Quote
Raquette Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Nee inderdaad, dank je voor de on-topic eindconclusie:). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
elly58 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Nou eh, eindconclusie . Ik geloof er zeker in dat dit afrikaantje gaat werken tegen zevenblad. Op Engelse sites kom je de tagetes minuta vaker tegen.Mijn vraag was alleen zou je ze op b.v. 1 mtr hoogte kunnen snoeien. Een beetje raar is dat wel natuurlijk omdat je dan ingrijpt in de bloei en groei van deze plant.Als ik het goed begrepen heb zijn het de wortels van deze tagetes die het zevenblad de das om doen. Quote
Bit Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Was niet de bedoeling de gedachtewisseling áf te kappen hoor. Het was meer een constatering. Plaats gerust een paar links naar die sites die beweren dat afrikaantjes helpen tegen zevenblad en/of winde. Quote
Raquette Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Hahaha, nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ik moest lachen omdat we in een uitwisseling van zevenbladdelicatesses terecht waren gekomen, en ik me dat pas realiseerde toen Bit wel on-topic antwoordde:). Laat ons zeer zeker weten of die Afrikaantjes helpen! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Raquette Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 NB. Hier wordt beschreven hoe de Tagetes (oa. minuta) te gebruiken is als groenbemester: http://www.kennisakker.nl/book/export/html/61 Er staat in relatie tot onkruid alleen wel bij dat je van tevoren goed moet wieden en anders een snel groeiende soort moet nemen (niet de minuta). Dus dat is nog niet heel veel minder werk...Dan moet je het zevenblad eerst zo ver terug zien te (blijven) dringen dat die minuta minstens 30cm hoog kan worden, anders is er teveel concurrentie. Bovendien staat er nog: "T. minuta kan een hoogte van wel 1,5-2m bereiken. Deze soort komt onder Nederlandse omstandigheden niet tot bloei." Dus bedenk wel dat je dan in plaats van een laag groen oerwoudje van zevenblad, een hoog groen oerwoud van (niet bloeiende) tagetes in je tuin hebt. Dat van het toppen zou ik niet weten - als de planten toch al niet gaan bloeien zou ik denken, waarom niet? Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Bit Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Om ontopic te blijven. Het is sowieso natuurlijk zo dat je tegen zevenblad ( tegen winde lijkt het me nóg moeilijker ) iets kan poten wat de grond snel afsluit. Elke plant en ook zevenblad dus heeft licht nodig om verder te groeien. Maar lijkt me een lastige strijd. Eigenlijk komt het er ook bij het poten van dergelijke planten als afrikanen er op neer, dat je moet blijven wieden, anders wint het zevenblad toch wel snel. Aardappelen poten wordt ook wel eens aanbevolen ( sluit de grond goed dicht af ). Maar ja. Tót de tijd dat de aardappelen een geheel gesloten dek heeft: toch weer wieden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.