RobO Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 we zoeken voor onze vereniging nog een stevige kar, model bolderkar met luchtbanden draagkracht 100kg ongeveeriemand tips? Quote
Loraine Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 Marktplaats?Ik kan je helaas niet verder helpen Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
RvO Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 Een concreet adres heb ik niet. Vaag idee: Op boerenerven zie je wel skelters, met aanhanger. Die zien er behoorlijk robuust uit. Alleen een aanhanger kopen? Waar? Boerenbond/Welkoop?? Als ik zoek op marktplaats zie ik best wat skelteraanhangers langskomen. Stevige fietskar, maar die gaan meestal niet tot 100 kg. Quote
Erny Geplaatst: 14 oktober 2014 Geplaatst: 14 oktober 2014 Wij hebben ook karren op het terrein. Alleen helaas is er over de aanschaf van de beide nieuwe karren niet goed nagedacht. Is een behoorlijke miskoop geweest achteraf gezien.Die lijken op deze (de achterste dan dus): Die zijn namelijk van zichzelf al behoorlijk zwaar om voort te trekken. Laat staan met een vracht aarde of mest. Ook zijn ze een stuk minder stevig als dat ze eruit zien. Ze zijn dus nu ook al afgeschreven. Vooral de zij schotten zijn erg zwak. De oude karren bevallen veel beter, vooral die met twee grote wielen in het midden ipv vier kleine wieltjes. Dat trekt veel lichter.Misschien heb je daar wat aan? Quote
HuubvG Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Niemand op de club die kan lassen, metaal/hout bewerken? Quote
Erny Geplaatst: 18 oktober 2014 Geplaatst: 18 oktober 2014 Even ter illustratie wat je vooral dus NIET moet kopen: Mocht je wel iets goeds vinden wil je dat dan ook laten weten. Want zoals je ziet zijn deze karren ook wel aan vervanging toe. Quote
RobO Geplaatst: 18 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2014 dank voor de tip; zal het niet doenwe hebben nu niemand meer die kan lassen, misschien ga ik zelf maar een cursus doen... Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 oktober 2014 Geplaatst: 18 oktober 2014 RobO, lassen is op zich niet zo moeilijk hoor. Alleen, ge moet zeer goed zien, echt waar.Electrisch lassen bvb daar moet ge het verschil in kleur zien tussen het smeltbad van uw ijzer (staal) en de kras (het omhulsel van de electroden) Dat kleurverschil is miniem, het ziet allemaal glinsterend rood maar toch, het ijzer is iets lichter.Kom eens in de tuin logeren met uw tentje en ik leer het u, gratis en voor niks.Ooit moest ik voor de firma waar ik werkte een lascursus volgen, kon verdorie véél beter lassen dan die schoolmeester, de brave man stond er bij en keek er naar.Electrisch zowel als autogeen.Het smeltbad kunnen onderscheiden van witgloeiend metaal is de kunst.Als ge goesting hebt, kom maar af.Wel op tijd verwittigen want mijn laspost staat in de Ardennen. Raar gastje dienen Aaltersen zulle Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
RobO Geplaatst: 19 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2014 mooi aanbod, Willy!moet voorlopig werken maar wie weet later Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.