runninggirl Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 (aangepast) Mijn nichtje vertelde aan mijn vader dat ze in Kroatie ook clubjes hebben die aan zadenruil doen. Misschien is het leuk om een uitwisseling op te zetten? Dat wij hier als forum een inzameling doen voor allerlei NL soorten, die daarheen sturen. En dat zij ook een inzameling doen en het hierheen sturen. Mochten hier mensen zijn die dit leuk lijkt, meld je vooral. Ook ideeën over hoe het zaad hier dan weer wordt verdeeld zijn welkom. Praktische zaken zoals informatie van zaden vertalen willen ik en mijn vader wel op ons nemen. Ik hou de volgorde van aanmelden hier op het forum aan, mocht er niet genoeg zaad zijn zeg maar dan geldt op een gegeven moment op=op. Je kan hier bij je aanmelding ook alvast neerzetten welke leuke inheemse NL soorten je hebt om te ruilen (en een schatting van het aantal zaden?). Dan kan ik de mensen daar ook uitleggen wat wij ongeveer te bieden hebben. === Update: Mijn nicht gaat inventariseren of er mensen daar mee gaan doen, en stelt een zadenlijst op van wat men daar te bieden heeft. Het lijkt me handig als wij dat dus ook eerst doen, een lijst met wie wat wil aanbieden om op te sturen. 31 oktober 2014 aangepast door Gast Quote
Gast Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 Hoi RunninggirlDat lijkt me een super leuk idee. Quote
runninggirl Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2014 Mijn vader heeft in ieder geval een aantal mensen (een oude vriendin van hem en een nichtje van wie haar ouders een bioboerderij hebben) zover dat ze her en der zaadjes gaan verzamelen voor me. Quote
thea Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 Doe ik ook mee,leuk idee Je kan het op verschillende manieren in zamelen en verdelen.Ik opper er een:Je stuurt 10 soorten en krijg 10 soorten???En zijn er veel van de zelfde soorten dan meer zakjes maken voor div mensen ,hier en daar?? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
runninggirl Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2014 Ik zal even een tekst maken met de opzet en dat ook aan mijn vader geven als uitleg. Afhankelijk van de hoeveelheid zaden die deze kant op komt uit Kroatie, kunnen we dan ook kijken denk ik wat het handigste is qua verdelen. Ik zal de beginpost steeds aanpassen met updates. Quote
Jane Doe Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 Wat een super leuk idee, wij (Loraine en ik) zijn ook graag van de partij. Quote
runninggirl Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2014 Ik zit alvast te kijken, een pakket tot 2 kg sturen met verzekering is zo'n 20 euro, tot 5kg kost het 26. Mijn vader stuurt het pakket tzt dan ook het pakket naar mij toe maar ik weet niet wat daar de prijzen precies zijn. Afhankelijk van de uiteindelijke kosten en het aantal deelnemers, en de enveloppen die ik dan weer ga versturen naar de leden hier, ga ik denk ik wel een kleine bijdrage vragen. Of in ieder geval bij het sturen van je zaden naar mij toe, om wat extra postzegels bij te sluiten ofzo. Vinden jullie dat een goede regeling? Quote
thea Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 Ik dacht aan 100gram versturen=3 zegels100 gram tot 250 gram 4 zegels. En tot 250 gram heb je een hele dikke envelop. Ik denk dat onze grammen ongeveer tot 100 gram gaat en dan retour ook totaal 99,5 gram 3 zegels .Is dat wat?? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
runninggirl Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2014 Ja het ging me om de uitvoering vooral, in postzegels lijkt het me het makkelijkste. Ook als iemand het toch bijv. met track&trace teruggestuurd wil, dan kan je zo'n speciale zegel bijvoegen. Quote
runninggirl Geplaatst: 31 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2014 Update in het eerste bericht geplaatst. Quote
dennislp Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Heel interresant initiatief! Ben ook vooral benieuwd wat voor soorten ze in Kroatie hebben, en welke niet. Schiet natuurlijk niet op als wij zaden van bepaalde planten daar naar toe sturen, en dat dan blijkt dat die planten daar ook vrij normaal zijn. Leuk! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Piroska Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Lijkt mij ook erg leuk, al woon ik naast Kroatië.. je moet je wel realiseren dat dat een mediterraan land is dus niet alles doet het even goed in WEST-europa. Hebben die mensen in Kroatië dan ook wel bij alle zaden de Latijnse naam en de soortnaam? Ik merk dat dat hier in Hongarije niet zo nauw kijkt, ik moet alles zelf opzoeken en noteren. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
runninggirl Geplaatst: 2 november 2014 Auteur Geplaatst: 2 november 2014 Bedankt voor je opmerking Piroska. Ik ben ook heel benieuwd welke rassen ze straks gaan aanbieden. Mijn nicht kent in ieder geval wel mensen die ook echt zaden verzamelen, dus ik hoop dat het ook goed zit met de Latijnse namen dan.Anders wordt het een soort verrassingspakket, en dan moet iedereen maar even zelf bepalen of ze nog mee willen doen. Quote
JDtje Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Ik doe ook mee zal een lijst maken groetjes linda en jd Quote
Lavendeltuin Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Ja, heel erg leuk!!Ik wil graag meedoen. Quote
Lavendeltuin Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Ik dacht aan 100gram versturen=3 zegels100 gram tot 250 gram 4 zegels. En tot 250 gram heb je een hele dikke envelop. Ik denk dat onze grammen ongeveer tot 100 gram gaat en dan retour ook totaal 99,5 gram 3 zegels .Is dat wat??Lijkt mij heel erg redelijk! Quote
runninggirl Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Geplaatst: 25 november 2014 Deze week gaat er een deel op de post mijn kant op. Dat zijn daar gekochte zaden, tomaten en paprika soorten in kleine hoeveelheden. Ik ben benieuwd wat er bij zit. Zodra het binnen is ga ik aan het vertalen en zet ik hier alles neer. Er staan nog 2 dingen 'open' van mensen die ook hadden toegezegd in te zamelen, maar daar zijn ze dus nog mee bezig. Hebben jullie nog gekeken naar leuke NL soorten? Quote
JDtje Geplaatst: 14 januari 2015 Geplaatst: 14 januari 2015 ik heb nieuwzeelandse spinazie wel te ruil en magikruidplant zaden, kousenband, spinazie winter reuzen,4 kleuren snijbiet, stokslaboon, sugar babe, italiaanse tomaat, rode peper, boeren kool nero di toscane, wildebloemen mix,rode bietenstokboon a cosse violette, schorseneer. galia meloen,snijsla,snijboon macaroni is dat een beetje genoeg peulen noorman en oranje winkel pompoen. ik hoor wel of ik nog mee kan doen Quote
runninggirl Geplaatst: 19 januari 2015 Auteur Geplaatst: 19 januari 2015 Het staat open om mee te doen, maar het blijft spannend of het ook echt gaat lukken zoals ik in gedachten had... Ik heb namelijk niks meer vernomen, zal er eens weer een berichtje uitgooien die kant op. Wel heb ik ondertussen wat zaden gekocht via mijn vader daar, voornamelijk tomaten zijn het zonder Latijnse namen. En ook niet helemaal wat ik had besteld geloof ik maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal er zo even aan gaan zitten kijken of ik uit kan vogelen welke soorten het precies zijn. En voor de liefhebbers hier heb ik dan ook wel genoeg om misschien te ruilen al. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.