Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

ik heb best een groote auto en deze heeft al een keer la frans gereden leuke rit. en plaats voor nog 4 personen. en minstens 1 met rijbewijs. en wil graag mee doen en natuurlijk vilten.en zepen. kaarsen heb ik al te veel gezien. . en ik wil best ook de kok zijn. een ieder die op mijn route woont kan aanhaken. letelijk haken .

van af het ado stadion naar beneden zakKen richting noord frankrijk. STAP MAAR IN. VOL IS VOL.

Geplaatst:

Dan kan ik vast wel ergens op een stationnetje op de route komen met de trein vanuit Grünn...

Dat klinkt al een stuk haalbaarder.

Geplaatst:

Haaai. Ik had deze helemaal gemist! Ik vind het heel erg leuk om belangstellenden te leren hoe ze handschoentjes kunnen haken. Alhoewel de mensen die ik op de mtfd sprak, volgens mij niet veel meer te leren hebben:). Maar ik bedenk alles zelf dus het patroon kan ik in ieder geval overdragen. En een stitch&bitch-sessie met advies op maat/beginners-/gevorderdeninstructie is ook al leuk:).

Ik moet wel even goed mijn gezondheid bewaken. Ik vind alles altijd supersuperleuk maar de realiteit is dat ik met mijn chronische vermoeidheidsziekte stiekem helemaal niet zo supersuperveel kan. T/m 16 juni werk ik hard aan een schrijf-/redactieklus (tijdschrift), daar kan ik niets naast doen zonder me over de kop te stressen - behalve tuinieren! . Daarna komt er meer ruimte. Als ik ergens blijf slapen vind ik het altijd heel fijn om een eigen kamer te hebben, zodat ik in mijn eentje kan 'decompressen'. Ook kan het gebeuren dat ik ondanks al het afgesprokene in bed moet liggen en niks kan. Zolang dat allemaal niet erg is, vind ik het ook niet erg:).

Wanneer had jij ongeveer in gedachten appelvrouw? En kun je grofweg een plaatsje in de buurt noemen zodat ik schaamteloos kan googlen hoe je omgeving eruit ziet?:)

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

oeh, leuke ideeën allemaal! Ik zou graag meegaan: haken/breien, zeepjes, worstjes: allemaal leuk-leuk-leuk!!! En dan ook nog in frankrijk! Alleen we zitten met de boerderij hier en ik ben heel bang dat het mij niet gaat lukken om aan te sluiten Maar ik lees mee / volg ...Wie weet ...

Hier (ook) ruimte genoeg en einde zomer ook weer voldoende geiten/-varkensvlees om iets lekkers te maken. Ik deel graag dit fijne plekje met andere creatievelingen dus wees welkom!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

MTFFF...

MTF..Frankrijk Freubels

Raquette. .misschien dan juist niet voor jou in Frankrijk want dat is misschien xtra vermoeiend..reizen + lesgeven? Je zegt het maar. Ik wil in ieder geval heeel graag jouw handschoenen leren haken...en leren haken ook want dat kan ik niet. Dus daar gaat toch wel minstens een dag mee weg..samen met ff in de tuin..en eten verzorgen etc. Zelfs voor een lang weekend blijft er nog maar een dag over..rekenend op bv vrijdag heen en zondag aan t eind vd dag weer terug. Ik heb een kamer beneden wel mooi voor 1 persoon blijft er nog een kamer met tweepersoons en een eenpersoons over. Plus een kinderkamer met een stapelbed en een enkel bed.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

frankrijk is qua temperaturen en klimaat dan wel weer erg lekker

om diezelfde vermoeidheid als Raquette gaat een heel weekend voor mij niet. maar een dagje ergens in nederland (mits vervoer) of misschien zelfs in het noorden lijkt me wel erg leuk.

Edit; bijna vergeten. maar het centrale topic over vilten staat in de huiskamer (geen idee of het daar goed staat. inmaken&bewaren leek me geen goede plek)

Geplaatst:

Haken kan ik wel,maar patronen volgen en maken is een drama voor mij. Ik doe eigenlijk maar wat. Ben nu bezig met een cirkelvest. Inmiddels al talloze creaties gehaakt, waaronder een Ajaxvest voor onze kleinzoon, een op Aran geïnspireerd vest voor mijzelf,tassen (mochilla) enz enz.boeddha-264551431191002.jpg

En een "Boodaa" voor onze kleinzoon,inclusief belletje.

Geplaatst:

als het mooi en warm weer is ga ik voor een linne dak boven mijn Hoofd. Die ik dan zelf mee neem. als jet dat oke vind. aantal personen is aan te passen. Van 2, 6, 8 of 10 personen. Mits ze niet in gebruik zijn bij de scouting.

Geplaatst:

Ik ga zelf voor het najaar. Niet november maar wel september/oktober. Daarvoor heb ik veel te doen en veel gasten. Dan worden de nachten bij ons al kouder.

Nogmaals: ik ben van de zomer ook in NL dus een dagje/middagje haken kan misschien ook dan?

Geplaatst:

Een middagje haakles geven in de zomer is sowieso haalbaar! Lijkt me ook erg leuk om te doen. Lekker in het zonnetje...in *een* tuin ergens in Nederland?:)

Frankrijk is inderdaad een wat grotere onderneming voor mij; niets wat ik niet kan handelen maar het is afhankelijk van energielevel en drukte of ik die investering dan kan doen. Dus dat zien we tzt...lijkt me ook wel heel mooi en fijn hoor. Het is ook altijd heel verfrissend om even uit je vertrouwde omgeving weg te zijn:).

Enfin, ik houd dit topic in de gaten en sta sowieso open voor een zomerse middag haakles geven!

Geplaatst:

Ok..dan weet ik nog een hele mooie tuin in Hilversum waar ik van de zomer wat langer ben..als jij denkt dat het in enkele uren te leren is?( ik kan dus ook niet haken..)

Dan maken we een lunch en haken we...

Geplaatst:

En anders mag t ook hier. Ik kan zelf niet haken maar wil t graag leren.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

Oooh...als alleen wij tweeen het zijn ben je bij mij ook meer dan welkom, hoor! Ik zag een heel workshopfestijn voor me, dat past niet in de tuin:).

Haken in een paar uur. Ehm, vind ik ambitieus:). Maar een simpel pannenlapje kun je al snel haken! Zo'n handschoen duurt een paar uur, maar goed, we zien wel hoe ver we daarmee komen. Na 16 juni heb ik vrij veel tijd!

Geplaatst:

We ztten dan in ieder geval niet ver van e;kaar ( behalve Brijl dan )

Wat betreft workshops in Frankrijk zullen we eerst onze mind op moeten maken..nu het haken afvalt.

Wat gaan we dan doen in het najaar? Zeep, vilten?

Komen er ook mannen mee zodat Lie er ook iets aan heeft en bijvoorbeeld een "werk" op kan zetten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...