cmgvandriel Geplaatst: 25 december 2014 Geplaatst: 25 december 2014 Beste mensen, Misschien kunnen jullie mij helpen met een vraag die ik heb. Ik heb een balkon op het noorden en daarop staat onder een afdakje een rechthoekige bak waar ik munt uit het tuincentrum heb over geplant. Het is nu december en het valt mij op dat de plantjes heel iel zijn geworden en eruit zien alsof ze dood gaan. De vragen die ik heb zijn:- is dit normaal in de winter en komem de takje s volgend jaar wss weer terug? Moet ik ze dan afknippen? -moet ik de plantjes naar binnen zetten? - moet ik ze wel of niet water geven? Als ik het goed begrijp moeten ze niet te nat worden weggezet als ik ze buiten laat staan, maar wat als ik ze naar binnen zet? Hartelijke dank voor de moeite alvast! MvgCatheleine Quote
Stan Geplaatst: 25 december 2014 Geplaatst: 25 december 2014 Binnen zetten is niet nodig. Zorgen dat je idd niet te veel water geeft en als het echt nat zou zijn door de regen en het gaat dan vriezen ! dan idd wel even binnen vorstvrij zetten. Een diepere pot kan wat meer vorst hebben dan de 15 cm op de foto maar ik heb ze zelf ook o.a. in dit soort bakken en eigenlijk nog nooit noemenswaardige schade door vorst gehad. Volgend seizoen komt de munt normaal gesprokene idd weer op. Je kan de takjes afknippen maar dat hoeft niet(munt is zo sterk). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
cmgvandriel Geplaatst: 25 december 2014 Auteur Geplaatst: 25 december 2014 Hartelijk dank, dan ga ik even kijkem hoe nat de grond is! Quote
Bit Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 omdat je bak natuurlijk afwateringsgaten heeft, zal de bak niet snel té nat zijn. Zeker niet onder zo'n afdak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.