Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rabarber, vroeg zaaien voor oogst in de lente?


heavythibaut

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

 

Ik ben van plan om het volgende jaar rabarber te kweken. Ik heb deze zomer hiervoor zaden gekocht, maar ik ben ze dit najaar vergeten te zaaien. Ik zou graag dit voorjaar nog iets oogsten, en heb hierover nog een vraagje. Zou het slim zijn om in januari mijn zaden in potten te zaaien?? Dan kan ik de planten in april in vollegrond planten.

 

dank bij voorbaat

Thibaut

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had daar in oktober een hele discussie over bij een tuincentrum omdat ik altijd heb geleerd dat je rabarberplanten het beste plant in de herfst. Bij het tuincentrum hadden ze echter geen rabarberplanten meer want die moest je in de lente planten. Wat is waarheid denken jullie?

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft maakt het niets uit. Ik heb in de vroege lente overgeplant, en een topoogst gehad. Het is denk ik meer afhankelijk hoe oud de plant is. Ik had volwassen planten overgeplant, en die gingen verder hun eigen gang. Jonge planten zouden kwetsbaarder en gevoeliger kunnen zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst in het najaar inderdaad bubbels (oktober). Dan is de plant in ruste is. Planten in februari / maart kan ook nog maar de plant heeft meer tijd nodig om goed aan te slaan, want de eerste bladknoppen laten zich dan al weer zien (er is activiteit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...