Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog maar wat verder gedaan met de opkuis van de bloemenborders...die achter het huis liggen er weer netjes bij

Een paar kruiden verplant en begonnen met het kruidenstukje wat proper te leggen.

Geplaatst:
wow, dat ziet er netjes uit!

*Update*

33wul5g.jpg

Het staat hier nogtans op het forum hoor in het doe het zelf topic.

Morgen nog de onderkant beetje verstevigen en legplanken onderin

Geplaatst:

Kweek verwijderd en een beetje de compostbak geplaatst. Aardbei-uitlopertjes die ik tegenkwam op een schoon bedje gezet. En binnen de pepertjes een stukje verder van de lamp gezet, de tomaten naar de vensterbank verplaatst.

Geplaatst:

Grote opkuis in de voortuin, alle verdroogde plantenresten weggesnoeid, onkruid gewied. De hortensia's 'Limelight' en Sedums gesnoeid. Bijna rond met de bloemenborders, morgen nog die naast het huis en dan ligt alles er weer (toch voor even) wat netter bij

In de moestuin het aardappelveldje omgespit, uien geplant en wortelen gezaaid.

Begonnen met het verwijderen van de takken van een oude kerselaar. Omdat ik het niet echt zie zitten om die helemaal uit te doen, heb ik de dikke takken tot op een goeie 2 - 2,5m ingekort. De bedoeling is dan om er een klimplant in/tegen te laten groeien, ben er nog niet echt uit wat het gaat worden...braambes, Tayberry of toch maar een klimroos of Clematis

Geplaatst:

Ik heb een stukje tuin omgespit en tuinaarde en potgrond erover heen gegooid. aankomende week ga ik daar mijn uien poten.

En nog een stukje onkruid gewied.

Geplaatst:

Een heel groot stuk, weet ik hoe oud worteldoek weggehaald. De vorige eigenaren van dit huis vonden het een strak plan om bijna de gehele tuin vol te leggen ermee . Geen idee waarom maar onhandig is het wel. Vooral omdat ze het hebben vast gezet met rivier keien. Heb nu ongeveer 300-400kilo uit misschien 4-5m² gehaald .

Vandaag in ieder geval weer wat van die keien weggehaald en dus het worteldoek. Nu is er weer een struk vrij voor bloemen en aardappelen. Verder bijna al het snoeisel van de tweede vlinderstruik klein gemaakt en helaas in de groenbak moeten doen. Kunnen er voorlopig nog niks mee zonder hakselaar. Als laatste een plekje in de tuin uitgestippeld waar we de tegels weg gaan halen zodat we ruimte hebben voor de frambozen struiken en uien...50 uien.. hehehe .

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

De mest, die de hele winter op sommge stukken in de tuin had gelegen, net onder de aarde gewerkt (dus halve spa omgespit) op de niet-permacultuur stukken. Nou ja, niet ikzelf, maar mijn tuinhulp. Verder gezaaid en 60 plantjes uitgeplant.

Ik had veel moeite de zwerfkat achter te laten op het tuincomplex. Ze was bij me in de auto gekropen toen ik weg wilde gaan en mijn tuinlaarzen verwisselde voor schoenen. En telkens als ik haar uit de auto zette, zat ze er sneller in dan ik de autodeur dicht kon doen. Uiteindelijk heb ik haar met een list ergens anders heengelokt en haar beloond met even op schoot mogen zitten. Waarna ik haar van mijn schoot zette, de kat ontstemd bromde en ik er gauw vandoor ging. Gelukkig bleef ze lang genoeg ontstemd zitten opdat ik de auto in kon en weg kon rijden zonder de kat te overrijden. Het is dat ik weet dat ze beter af is op de tuin, maar het is zo'n schatje en altijd als ze zo graag bij me wil blijven, dan twijfel ik weer of ik haar toch niet mee zal nemen. Maar wat moet ze op een flatje als ze het buitenleven gewend is.....

Geplaatst:

De hortensia's ontdaan van hun oude bloemschermen van vorig jaar na 't even nagevraagd te hebben bij mams of dat niet al te laat was

Ook één arme hortensia gered van de dood - m'n huisgenoten hier bedoelen 't goed hoor, maar weten niet echt wat ze met planten aanmoeten. De arme hortensia die afgelopen najaar met pot en al naar binnen was gesleept, 'want het begint zo koud te worden, vindt-ie vast fijn om lekker warm binnen te staan', was nu op het scherpzand gezet waar ooit het frame van een schommel stond. Gewoon zonder pardon uit z'n pot gemieterd en bovenop 't bouwzand gezet Ruim gat gegraven in de tuin en 'm in de aarde gepoot - 't is een heel dappere kleine hortensia, dat wel :') Ondanks alle mishandelingen van m'n huisgenoten, heeft-ie zowaar een paar dikke knoppen en loopt-ie al een beetje uit.

Weet ik nu ook meteen welke grond we hier hebben, klei. Kan ook niet anders, pal onder Amsterdam (ben afgelopen zomer naar Hoofddorp verhuisd voor m'n studie). Nooit verwacht dat ik de Achterhoekse zandgrond van m'n ouders zo zou gaan missen

Verder m'n kiempjes water gegeven, en plannen gemaakt voor het opschonen van de tuin hier. Er ligt een fikse hoeveelheid glas in de perken

Geplaatst:

houtsnippers verdeeld door de tuin

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

3 slasoorten en toen paprika zaden gezaaid binnen. Buiten half wijnvat gevuld met oude en nieuwe potgrond + stekgrond, daarin 4 aardbeien plantjes geplant waardoor er nog ruimte over is voor de 2 plantjes die binnen staan. Alles in de tuin water gegeven en mijn zaaizakjes geordend. Kan nog steeds niet goed kiezen tussen de zaden. Ik heb echt teveel gekocht vorig jaar.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

weer een stukje coniferen weggehaald. Als de gft bak vrijdag weer geleegd is eerst maar de containers vol laden met de berg coniferen takken.

Ook was de pepermunt al aardig gegroeid en dacht laat ik daar eens 3 takjes vanaf halen om er thee van te maken wat is dat lekker zeg.

Na de thee nog in de folie kas bezig geweest om alle plantjes water te geven.

Geplaatst:

De vaste kruiden uigeschupt en een voorlopig tezamen plaatsje gegeven. Nadien gaan ze dan weer in de nieuwe bedden tussen de bij horende groente (salie bij kool, munt bij aardappel).

De stokken die de rabarber tegen de tuin frees moesten beschermen weggehaald.

En al een koord gespannen om aan te geven tot waar nu juist mijn stukje moestuin komt.

Geplaatst:

Manlief heeft een derde moestuin bak gemaakt. Hopelijk kunnen we die morgen vullen.

Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...