Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
:thumbdown: munt in de volle grond bij je buurman

daar zal je niet blij van worden

zit binnen de kortste keren ook in jouw tuintje

't is wat dat betreft net onkruid

het groeit ondergronds overal naar toe

zelf zetten we munt in cementkuipen

Vorig jaar viel het nog alleszins mee met die munt. Het woekert vrij oppervlakkig en we hadden een borderrand rond onze tuin gezet en de boel ook goed gemulched steeds. We zullen zien of dat dit jaar ook afdoende is!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

ik ben niet bang voor munt, hij loopt altijd uit vanuit de plant zelf dus weghalen kost maar een paar minuutjes

straks lekker aardappeltjes poten met de kleinkids, hoop ik (hallo Pluvius! mooi droog weer graag fingers_crossed.png )

Geplaatst:

Nee hoor niet bij mij ik heb geen buurman ja naast mij en aan de andere kant. Ik deel geen tuin. Maar munt heb ik wel heel veel zelfs. ik heb ze in grote potten staan.

Geplaatst:

Palen en hekje (van kippengaas) klaargezet en er al een eerste rijtje erwten tegenaan geplant.

De insecten perken opgevrolijkt met half vergane boomstammen en bloemen gezaaid

Geplaatst:
Juist, maar de munt planten staan bij de buurman van jessica

bij mijn buurman bedoel je maar nee als die munt onze tuin ingroeit dan jenk ik het er gewoon uit hoor! We hebben zelf al genoeg munt (en lekkerdere soorten ook)

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

De kweekbak in de kas vernieuwd, nieuwe pvc folie ingelegd, van die landbouwfolie deze keer. Het zand ervan gezeefd en alle rotzooi er uitgekieperd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Jullie zijn maar druk geweest, goed werk.

Wij zijn druk boven bezig geweest, zodat manlief kan schilderen en laminaat leggen.

Ik ga zo in de kas opruimen, eerst de kleine, dan de grote kas en penthouse. Ga ik niet vandaag redden, steeds een beetje.

Hopelijk ook nog wat zaaien.

Geplaatst:

Net het zeil om het frame gedaan van de kas. Met de storm het zeil eraf gehaald. Nu staat het weer lekker in elkaar. Waren net klaar toen het begon te regenen. Ook nog een rek/hek gemonteerd in de kas, dan kan de komkommer er tegen aan groeien.

Geplaatst:

Een rondje door de tuin gelopen en gekeken of de abrikoos en dwergperziken nu eindelijk eens gaan bloeien. Knoppen van de dwergperziken kleuren wel knalroze, maar zijn nog niet open. Ze wachten zeker de komende vorst af.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

een bestaand verzakt en te laag paadje opgehoogd en opnieuw gelegd. Viooltjes, bosaardbei, bietjes, peterselie, daslook, dwergpapavers en anjers uitgeplant. Thee gedronken in de zon!

Geplaatst:

Heel wat zaaiwerk gedaan oa watermeloen, meloen, bietjes, mijn aardappelscheuten opgepot voor de tomtato test ...

Geplaatst:

Emmers onkruid uit de tuin gehaald en mij verbaasd over de hoeveelheid scheuten die rondom alle frambozenstruiken uit de grond omhoog aan het schieten zijn.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Beetje geprutst in de tuin en begonnen met een padje te leggen naar de wasdraad. (eindelijk)

Al een geluk, ze vind het goed zo, oeffff.

IMG800472681428336318.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...