Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bemesten jullie je rabarber?

Met wat? En wanneer?

Het bovengrondse gedeelte van de plant is hier nu volledig afgestorven en is weg aan't rotten.

Je ziet nauwelijks dat er rabarber staat.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
Het bovengrondse gedeelte van de plant is hier nu volledig afgestorven en is weg aan't rotten.

Je ziet nauwelijks dat er rabarber staat.

Dat is normaal hoor. (Tenzij hij in het water staat) Hoewel ik in andere tuinen in de buurt, die een hele rijd rabarber hebben staan, hier en daar al een nieuwe knop zie. Die van mij staat nu 2e jaar en laat nog niets zien, maar daarover maak ik me geen zorgen. Hij stond er in het najaar goed op.

Bemesten? Hier krijgt hij een liter of 50 compost...verleden jaar en nu weer. That's all.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
50 liter compost voor 1 rabarberplant?

Het zijn vretertjes

Compost voedt heel geleidelijk.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Vorig jaar ook 1 aangeplant, doet het prima en ik hoop dit jaar ervan te oogsten. Bedankt voor de tip van het mesten!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik bemest deze of volgende maand (januari of februari) met een laag verteerde paardenmest of compost. Dat mag gewoon op en rond de kronen gelegd worden. Indien ik dat niet voor handen heb geef ik in februari wat kippemestkorrels of koemestkorrels (gewoon er rond strooien).

In de zomer (nadat je gestopt bent met oogsten eind juni) mest ik nogmaals bij, met kippemestkorrels of koemestkorrels.

Gebruik je paarden/koe mest of compost, breng de mulchelaag dan niet te vroeg aan. Rabarber heeft de koude periode namelijk nodig en de mulchelaag biedt misschien net iets te veel bescherming.

Geplaatst:

Ok, bedankt voor de antwoorden.

Als er terug wat leven te zien is, krijgt hij een pak compost.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...