impy101 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Voor mijn vader ben ik opzoek naar vleesetende plantenzaden. Heb al rond gezocht in een aantal winkels, maar die verkopen die dingen niet. Heb alleen Venus Flytrap kunnen vinden bij de action. Heeft er iemand toevallig wat te koop/ruil liggen? Quote
Taartrina Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Eehm of die zaden van de action ook daadwerkelijk venus zaden zijn is ook nog maar de vraag. Er is hier ergens wel een draadje over. volgens mij stond het hier: https://www.moestuinforum.nl/vleesetende-planten-zonnedauw-drosera-capensis-t6750.html Quote Als het gras altijd groener is bij de buren, wordt het tijd je eigen tuintje water te geven.
Corbra Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 Hallo, Ik weet een gebied met honderden plantjes. Kan ik die in de winter uitgraven? Groeten Cor Quote
rorror Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 1 uur terug, Corbra zei: Ik weet een gebied met honderden plantjes. Zolang je toestemming hebt van de eigenaar van de grond lijkt mij het geen probleem. Maar ga ze niet uit een natuurgebied halen. Sommige staan/stonden op de rode lijst van beschermde planten soorten. Lijkt me daarom ook niet netjes om ze uit te graven. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Als planten beschermd zijn mag je ze zelfs niet met toestemming van de eigenaar weghalen. Quote
speets Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 (aangepast) Ook al zijn ze niet meer beschermd, ze staan nog steeds op de rode lijst hoor! Gewoon kopen dus! Aanvulling: bij dat grote tuincentrum, wat later in het jaar. 30 januari 2023 aangepast door speets Aanvulling Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Corbra Geplaatst: 29 januari 2023 Geplaatst: 29 januari 2023 Oke, ik laat ze netjes staan. Dan maar kopen. Cor Quote
Patrijs Geplaatst: 31 januari 2023 Geplaatst: 31 januari 2023 (aangepast) Je kan er buiten ook prima van genieten. Ooit heb ik met groepen jongeren met de schep staan plaggen op de Dwingelose hei. Hier was door verzuring de hei overwoekerd door o.a. het pijpenstrootje. De hei werd machinaal afgeplagd door de Heidemij. De grote machines konden niet bij de drassige vennen plaggen dat moesten vrijwilligers doen. Dit was nodig om weer een leefgebied voor de Zonnedauw te creëren en gelijk hopen voor de adder te maken. Het is gelukt, en nog steeds ga ik, als ik in de buurt ben even kijken hoe "onze" vleeseters er bij staan. Misschien een idee om dit ook eens te doen als vrijwilliger? 31 januari 2023 aangepast door Patrijs 2 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.