aalterse-willy Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Kan iemand me helpen aan informatie over het gedrag van kalkoenen, Roncquières, als ze moeten gaan leggen?Welk nest maken ze en waar?Hoe erg verdedigen ze dat?Een ei had ik in de open lucht gevonden en het tweede in het nest van de ganzen.Nu zegt de huurster me gisteren dat ze de ganzen zien vechten heeft tegen een kalkoenhen en dat doet me toch denken dat het over het territorium kan gaan.Aangezien ik vroeger nooit kalkoenen gehad heb, ook thuis niet, weet ik niet hoe ze zich gedragen.Moet ik nu een of twee nesten gaan maken voor de kalkoenen?Ik weet echt niet wat het beste kan zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 hier maken ze geen bijzonder mooie nesten, ze gooien een paar takken onder een struik en dat is het, als ze dan eenmaal zitten gooi ik er een hoop stro naast en dan gebruiken ze dat wel. nest word wel fel verdedigt tegen een ieder die zich in de buurt waagt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wokfish Geplaatst: 5 maart 2015 Share Geplaatst: 5 maart 2015 Misschien ben je hier wel wat mee? http://www.vivfn.be/PDF/VN/Het%20Vlaams%20Neerhof%202011-1%20-%20kalkoenen.pdf Er staat in dat Kalkoenhennen uitermate agressief kunnen zijn tijdens het broeden. Misschien ze toch even scheiden van elkaar? Niet geheel hetzelfde, maar de loopeenden en kippen lopen bij mijn broer op hetzelfde stuk. Tijdens het broeden van de eenden moeten deze toch ook gescheiden worden van de kippen, aangezien de woerd en de vrouwtjeseenden best agressief kunnen zijn tegenover de kippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.