Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Heb je tomatenplanten in de aanbieding?

Ja, meestal zijn al ontkiemen. Sortiment komt iets later

Dan zal ik 1 tot 4 plantjes per soort hebben.

Geplaatst:

Yuras, zou jij misschien wat zaden van de Mirabilis Longiflora voor mij hebben?

Ik zou alleen niet zo goed weten wat ik heb en jij zou willen. Je zou even op het zadentabje, in deze link kunnen kijken, of er iets van je gading bij zit.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
Yuras, weet je al meer over je boompjes, fruit?

Nee, helaas, nog niet. Lijkt, sommige entingen wel geslaagd, maar zeker kan pas na 2 a 3 weken zeggen...

Geplaatst:

Thanks!

Wat ik je zou kunnen aanbieden, maar dat is dan wel voor een latere dag dan 2 mei, is een zaailing van de Peche du Vigne..die zijn in september uitgezaaid, en vorige week zag ik na voorzichtig kijken dat de pitten gebarsten zijn en dat er wortels komen.

Je kunt ook op mijn lijst koekeloeren...

Ik zag mijn naam niet bij de augurkenzaden, mag ik van enkel soorten enkele zaden?Zoek jij maar wat voor me uit, want ik ken de soorten niet. Liefst eet ik ze ook als komkommer.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat ik je zou kunnen aanbieden, is een zaailing van de Peche du Vigne

Ik heb al een perzik boompje van jouw, is het andere soort?

Je kunt ook op mijn lijst koekeloeren...

Ik zag mijn naam niet bij de augurkenzaden, mag ik van enkel soorten enkele zaden?Zoek jij maar wat voor me uit, want ik ken de soorten niet. Liefst eet ik ze ook als komkommer.

Zaden verdelen komt nog, iets later. Wel krijg je een aantal. Ze zijn allemaal te gebruiken als snoep/salade augurk, smaken (op mijn smaak ) beter en aromatischer dan komkommer, wel, minder mals, meer knapperig.

Geplaatst:

Ja Yuras, ik denk een andere soort. Maar ik weet hetniet zeker. De roodvlezige perzik komt hier uit het dorp en heet bij de mensen van wie ik hem heb gewoon roodvlezige perzik. Hij is rood maar niet zo rood als de Pêche de Vigne.

De Pêche de Vigne komt van een boomgaard uit de Meuse waar ze deze speciale zeer donkerrode perziken kweken.

Het is deze:

IMG859195881409864202.JPG

Geplaatst:

Het is deze:

IMG859195881409864202.JPG

Wow!

Maar, het is zaailing met kans op dit "beauty" te worden

Toch... Als je hem in de pot zet(kan wel kleinere pot zijn), dan wordt het makkelijk te vervoeren...

Geplaatst:

Ja dat is het probleem niet, ik heb tien pitten samen in een grote pot.

Dan moet ik gaan graven en dat doe ik liever niet. Ik bewaar gewoon een zaailing voor je als ze opkomen en die komt wel bij Jorieke en Joep terecht. Als er over een maand wel eentje boven de grond staat pot ik hem voor je op.

Geplaatst:

Ik heb Reine Claude Verte en d"Oulins. Hopelijk, dit jaar eerste oogst.

In de lijs staat wat ik over heb (zou hebben) na de veredeling in dit jaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...