Bee Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 ik doe het gewoon met een (fijn) penseel, elke bloem eens lichtjes de meeldraden strelen. ik doe dat één keer per week maar je kan dit meerdere keren doen als je wenst in functie van het openen van de bloemen. Hier beginnen de bloemblaadjes al te vallen dus binnenkort zal ik wel zien hoeveel succes ik heb gehad.... Quote
Sepp Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Geplaatst: 30 maart 2015 Ok ga ik dat proberen! Op goed geluk Quote
windindewilgen Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 het gaat ook heel goed met de bladblazer, vooral in combinatie met veel power. een benzinemoter blazer/hakselaar voldoet het beste. de bestuiving is dan heel goed,vooral met volle maan en rechtsdraaiende moter, let daar goed op. de eerste dag van april is de allerbeste tijd!! groet van wim. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Sepp Geplaatst: 1 april 2015 Auteur Geplaatst: 1 april 2015 al mijn bloemen zijn eraf geblazen!!! Quote
windindewilgen Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 is logisch, was geen volle maan. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Bee Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 gisteren zou mijn antwoord geweest zijn ; das een goed teken, de blaadjes vallen af als de bevruchting gelukt is dus het was een groot succes ! Quote
Chrones Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 bestuiven jullie de bloemen met de hand? Zo ja, hoe en wanneer kan ik dit gaan doen? Quote
Sepp Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Geplaatst: 2 april 2015 gisteren zou mijn antwoord geweest zijn ; das een goed teken, de blaadjes vallen af als de bevruchting gelukt is dus het was een groot succes ! Haha idd het was geen volle maan Quote
Stan Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Nu weer even zonder grappen. Het bestuiven met de hand werkt het beste bij zonnig en lekker warm weer. En het beste ook herhalen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
normanmichiels Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 De bloemblaadjes vallen er niet bij elke soort direct na de bevruchting al af, soms kan dit langer duren. Voor de handmatige bestuiving is er een simpel truukje om te weten of het een geschikt moment is: als de meeldraden hun stuifmeel loslaten als je ze aanraakt, kan je je penseel bovenhalen... Quote
Sepp Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Geplaatst: 17 april 2015 Hoelang duurt het gemiddeld voor je kan zien dat de boom vruchtjes gaat maken, en wat zijn daar de kenmerken van? Quote
normanmichiels Geplaatst: 19 april 2015 Geplaatst: 19 april 2015 Dit zijn duidelijk twee gelukte bestuivingen. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Mooi Sepp! Mocht de bestuiving té succesvol zijn, en de boom letterlijk overladen zijn van perziken, dan kan het handig zijn om wat vruchtdunning toe te passen. Door wat kleine vruchten weg te halen geeft u de rest de ruimte om uit te groeien tot mooie, grote perziken. Groetjes, Frank Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
normanmichiels Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Om je een idee te geven, ik heb bij een iets groter boompje een 50-tal vruchtjes verwijderd van om en bij de 75 vruchtjes die gelukt waren.Als leidraad zijn er volgende regels die je kan toepassen:- elke 15 à 20 cm een vrucht op een tak met voldoende blad-van dubbelvruchten neem je er steeds 1 weg-behoud enkel de gunstig geplaatste vruchten en houd rekening met de groei van de vruchten, ze hebben voldoende plaats nodig om te groeien. Vooral bij de miniboompjes met dicht op elkaar staande vruchttakken is dit belangrijk. Quote
Sepp Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Geplaatst: 21 april 2015 zie net dat mijn perzik ondanks zijn vele vruchten krulziekte heeft!Daarnaast zitten er ook nog is enorm veel mieren in,bladluis zie ik zo niet zitten Quote
Sepp Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Geplaatst: 21 april 2015 Water spuiten met afwasmiddel...? Of hebben jullie een beter idee Quote
windindewilgen Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 zie ik daar geen witte vlieg?mieren is geen probleem. perziken hebben extraflorale nectarien aan de bladeren. die scheiden zoetstof af.krulziekte zie ik niet zo zitten. die bult lijkt meer op dat er een zuigend insekt bezig is geweest.Staat hij in een pot? mieren willen wel eens graag een nest maken in een pot. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Sepp Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Geplaatst: 21 april 2015 Als je goed kijkt op de tweede foto zie je in de holling van het blad (groene luizen?) zitten.Blad in de boom krult ook behoorlijk Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Groene perzikluis is het probleem Quote
Sepp Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Geplaatst: 21 april 2015 Dank voor je antwoord zal is gaan zoeken naar een oplossing! Tips zijn meer dan welkom Quote
windindewilgen Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 inderdaad ook perzikbladluis. zie ik die ook eindelijk. kende ze enkel vanuit boekjes. heb zelf nog nooit een aantasting in mijn bomen gezien. groet van wim Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Sepp Geplaatst: 22 april 2015 Auteur Geplaatst: 22 april 2015 Ik had liever dat je ze had gezien in iemand anders zijn boom Maar help hoe kom ik van die krengen af ze breken mijn hele boom af!!!! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.