Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Dwergperzik gaat binnenkort bloeien, gaat dat wel goed nu?


Sepp

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk wacht ie even totdat de vorst voorbij is met de bloemen helemaal te openen. Bovendien openen niet alle bloemen op een dag, maar gedurende een dag of 7 a 10 gespreid.

 

 

Vroege bloei is bij perziken normaal.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze kunnen wel een beetje vorst verdragen. hoe verder de bloem zich opent hoe vorst gevoeliger hij wordt. de jonge vruchtjes zijn nog gevoeliger dan de bloemen. uit een weens onderzoek bleek dat jonge vruchtjes al bij een halve graag onder nul als vorst schade kunnen hebben. volledig geopende bloemen kunnen 1,5 graad onder nul doorstaan.

de meeste rassen hebben een wat langere bloei periode zoals al eerder werd opgemerkt.

 

groet van wim

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoooo hey..... Die van mij loopt nog ver achter zeg.

Knopjes staan nog niet eens open hier. Als ik goed kijk kan ik al wel de kleur van de bloem zien in de knop. Maar goed zal met een weekje wel open staan.

Hoe oud is je boompje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boompje is nu drie jaar en qua bemesting niet echt iets specifiek, heb dit weekend gedroogde koemest korrels gegeven en tijdens de vruchtzetting mest ik wat bij met een algemene meststof.

Misschien niet echt te zien maar hij staat gewoon in een pot, als het gaat regenen gaat hij binnen en zo blijft hij mooi droog tegen de krulziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ normanmichiels, ik heb er een twaalftal laten hangen vorig jaar en heb wat gezocht maar helaas geen foto gevonden... maar wat is groot, als ik me goed herinner een kleine tennisbal ongeveer dacht ik... Natuurlijk niet de omvang van wat je in de winkel kan vinden. Het is dan ook een dwergperzik, lekker van smaak dat zeker ! Helaas vonden de mieren dat ook dus daar moet ik dit jaar wel goed op letten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mijn perzik staat heerlijk in de bloei momenteel maar het weer zit niet echt mee en ik zie dus ook nog geen bestuivers rondvliegen. Dus wellicht moet ik dit handmatig gaan doen maar geen id wanneer het daar het juiste moment moment voor is. Kan iemand mij vertellen wat hier de juiste manier voor is en wanneer ik dit kan gaan doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...