Posted March 15, 201510 yr Hoi, ik heb anderhalve week geleden peultjes die ik binnen had opgekweekt tot 10 centimeter hoge plantjes, buiten uitgeplant in een vierkante meter bak. Sinds een paar dagen zijn de blaadjes aan de randen bruin geworden. Hoe kan dit? Is het te koud s'nachts? De tuinbonen lijken nergens last van te hebben.
March 16, 201510 yr Eens een plantkalender erbij halen?Denkelijk heeft de vriezeman ze wat bijgeschilderd. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
March 16, 201510 yr Author Ik heb ze in een vierkante meterbak staan waarin een dun laagje koemestkorrels in de middelste laag zit, maar volgens mij is het toch inderdaad bevriezing. Gaat dit de oogst straks beïnvloeden, en kan ik beter nieuwe plantjes zaaien?
March 16, 201510 yr Author Ja ik zie nu op mijn zaaikalender dat ik ze had moeten beschermen in maart en april
March 16, 201510 yr Author Hoi hier nog even een foto.. bij nader inzien valt het nog mee denk ik. Maar ik zou toch graag willen weten of het beter is om nieuwe plantjes te zaaien. Wat denken jullie?[/url]
March 16, 201510 yr nou ziet er wel goed uit, mi, lekker laten gaanals het warmer wordt gaan eventuele nieuwe toch als een speer
March 16, 201510 yr Deze zou ik ook laten staan hoor, alleen wat beschermen als het nog gaat vriezen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.