deftone82 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 hallo ik loop wat vooruit op de feiten maar ik heb ondertussen geleerd dat ik voor mezelf ver vooruit moet plannen omdat anders het seizoen straks voorbij is en ik enkele dingen gemist heb. Ik wil dit najaar/winter aan de bessen beginnen! Mijn vraag is wat ik het beste kan doen: een plukhaag maken of een plaats voorzien met allemaal solitaire bessen struiken? Een plukhaag lijkt me kwa plaatsbesparing en uitzicht het beste. Alleen weet ik niet of dit haalbaar is? Voor de haag: welke varieteiten lenen er zich beter voor en in elke windrichting zet ik ze best, die haag?Soorten die ik wil hebben: rode aalbes, witte aalbes, zwarte bes, stekelbes, framboos en evt. braambes. Ik zit in hoger haspengouw (Bilzen in Belgisch Limburg), zandleem grond... Quote
ron Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Bij een bessen kweker in de Betuwe hier vlakbij staan de rijen Noord-Zuid. Ivm de zon denk ik:) Quote
thijmen Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Zou naar een kweker gaan en advies vragen over ras en soort plant. Zo heb ik het gedaan met mijn pruimenboom en ik ben er super blij mee. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.