Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druppelaars plaatsen.


Cicero146

Aanbevolen berichten

Meeste druppelaars (Gardena enz) hebben al "druppelgaatjes" in de slang dus je kunt niet kiezen waar nou precies je fles of plant is. Dus sowieso wordt je kas overal nat. En het water komt ook sowieso uit de fles, dus het wordt dan ook overal nat. De druppelaars zelf zijn al voldoende. De flesmethode wordt alleen gebruikt door mensen die gieters gebruiken (anders giet je per ongeluk tegen de bladeren en zo verspeid zich de phytophlora schimmel/bacterie).

Zelf heb ik grote potten in de kas (zonder bodems ingegraven of met grote gaatjes in de bodem) en ook druppelaars, maar het is best moeilijk om ze precies in die potten te inrichten. Ik denk dat het eigenlijk de moeite niet waart is.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druppelaars kun je het best gebruiken zoals professionals dat ook doen.

Heb je al ergens in een kas of serre gezien dat er in een fles gedruppeld wordt?

 

Gewoon die pen van de druppelaar in de grond en druppelen.

Het water verdeelt zich onder grond , je ziet waar de pen in de grond in de grond zit water,

echter onder de aarde verspreid het water zich rondom die pen.

 

Zo heb eens foto's gezien van een teelt in de woestijn waar de boompjes in rijen stonden,

een druppelslang per rij hing in iedere boom op de eerste tak vanaf de grond.

in het midden van twee boompjes werd gedruppeld.

Het water van de druppelaars verdeelde zich tot onder de stam van ieder boompje.

 

Het voordeel van druppelaars is dat de bodem en plant droog blijft, minder verdamping van water en droge planten wat gunstiger is ivm schimmel en dergelijke.

Een ander voordeel is dat je tijdens het druppelen kunt bemesten op maat/behoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...