Jump to content

Help, snackkomkommer en komkommer staan slap

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie helpen. Mijn snackkomkommer en gewone komkommer staan slap in de kas. De andere komkommers in de kas hebben nergens last van.

Hoe kan ik deze plantjes nog redden?

De snackkomkommer

image54351429193913.jpg

De gewone komkommer

image21571429193914.jpg

Posted

Wortel/stengel rot? Zou het kunnen dat de stengel vlak boven de grond 'dichtgeknepen' is of een beetje bruin verkleurd is? In dat geval is er niets meer aan te doen.

Zou ook kunnen dat ze last hebben van de hitte in de kas deze dagen als ze daar erg warm staan krijg je ook zo'n slappe bladeren maar dan helpt het verluchten / verfrissen van de kas wel.

Posted
Wortel/stengel rot? Zou het kunnen dat de stengel vlak boven de grond 'dichtgeknepen' is of een beetje bruin verkleurd is? In dat geval is er niets meer aan te doen.

Zou ook kunnen dat ze last hebben van de hitte in de kas deze dagen als ze daar erg warm staan krijg je ook zo'n slappe bladeren maar dan helpt het verluchten / verfrissen van de kas wel.

Ik zie niks aan de stengel. Deze is gewoon mooi groen. Verder staat de kas elke middag met dit warme weer gewoon open, einde van de middag gaat deze dicht zodat er nog een beetje warmte blijft hangen.

Posted
Heb je ze misschien kort geleden geplant?

Ik heb de snackkomkommer van het weekend in deze pot gezet en de komkommer die slap staat staat denk ik al 2 weken in deze bak.

Posted

nou, iig watergebrek door:

- opname verstoord wegens beschadigde worteltjes/ ziekte?

- gewoon te weinig water in de grond

- heul veul zouten in d grond wegens overbemesting?