Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten en vloeibare voeding


scubapat

Aanbevolen berichten

Hoi moestuinders,

 

Ik heb coeur de boeuf en roma - tomaten gezaaid. En ook nog iets van surya (zat als promo) bij de roma.

 

Gezaaid op 8 maart en in de propagator (bijna 100 % opkomst).

Op 15 maart stonden bijna alle plantjes onder de groeilamp.

Op 20 maart verspeend en 1 deel onder groeilamp/ 1 deel voor het schuifraam op het Westen gezet.

Sinds begin April staan alle plantjes aan het raam en sinds kort overdag buiten.

Nu zijn de plantjes tussen de 7 en 12 cm hoog. Kiemblaadjes zijn haast allemaal afgestorven maar ik heb de indruk dat er een groeistop is opgetreden.

 

Ik heb hier vloeibare voeding staan.

Zelf gemaakt als volgt: N-P-K 17-17-17. Hiervan 500 gr opgelost in 5 liter water. Van dit mengsel voeg ik 200 ml toe/10 liter gietwater.

 

Zou ik dit kunnen geven aan de tomatenplantjes?

 

Verder ga ik ze morgen in de koude bak zetten waar er overdag veel licht is en merkelijk hogere temperaturen dan buiten...

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje veel N (je wil P voor vruchtzetting & vooral K voor grote opbrengsten), maar in lage dosissen kan het zeker geen kwaad.

 

Teveel stikstof geeft vooral stengels en bladeren. Moet er wel bij zeggen dat ik normaalgezien pas meststoffen geef als de planten uitgeplant zijn... Veronderstel dat ze nog steeds in potjes staan (welke diameter?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook veel N.

Ik zou dan eerder 10-17-17 geven.

 

Ben je zeker van die 500 gr per 5 liter? Dat lijkt me veel.

 

Staan ze in gewone potgrond?

Dan hebben ze nog genoeg meststoffen hoor.

Ik bemest ook pas als ze zijn uitgeplant.

En ook dan wacht je best tot ze goed geworteld zitten in de grond en ze opnieuw goed aant groeien zijn.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plantjes staan idd in gewone potgrond. Zijn potjes van 8 x 8 cm en 7 cm hoog.

 

Heb ze vanochtend verplant in de koude bak. Klein beetje meststof onder geharkt.

Ze staan nu lekker warm met veel licht. Hoop dat ze tegen half mei nog wat groeien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je iets meer informatie geven over je vloeibare voeding?

Afhankelijk van de concentratie in je fles is 200 ml op 10 liter water veel of weinig.

Heb je geen etiket meer op de fles?

 

Heb je geen ec meter, of kun je deze misschien ergens lenen, om een idee te krijgen van je gietwater.

Dan weet je wat je aan meststof geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...