j0han Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Hey iedereen! Onder tussen is het een maandje geleden dat ik voor het eerst wat kruiden gezaaid heb.3 dagen geleden heb ik ze voor het eerst verpot vanuit de zaad trays in kleine bloempotjes.Hier enkele fotos: Wat ik merk is dat fijnbladige basilicum (bush basil) last begint te krijgen van naar boven toe krullende blaadjes en dat de blaadjes wat bruin beginnen worden (zie foto).De dille ziet er ook wat slapjes uit en ligt nogal plat..Ook heb ik wat perliet onder mijn potgrond-mix gedaan, en deze is onder de lamp wat groen beginnen worden (waarschijnlijk een soort algen?), maar ik denk dat dit niet zo een groot probleem is? Alvast bedankt voor jullie reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 ziet er mooi verzorgd uit zeg!basilicum heeft het te koud of te veel zon ineens gehad?dille ligt graag, is een lui plantje...de potjes lijken me nogal nat, misschien beter wat minder water geven en van onderaf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
j0han Posted May 14, 2015 Author Share Posted May 14, 2015 Bedankt voor je reactie, RobO! Dat de basilicum het te koud heeft gehad zou mij verbazen. Deze heeft altijd binnen onder een lamp gestaan. Op de foto (gisteren) stond deze nog maar voor de eerste keer sinds een uurtje buiten.'s nachts staan ze dus nog niet buiten.Te veel zon? Kan dat met ons huidige weer? Wat de dille betreft, zou het kunnen dat deze wat teveel opgeschoten is tijdens de eerste weken, door te weinig zonlicht? (deze heeft op de vensterbank gestaan). Zou het misschien een goed idee zijn om ze te herplanten en het donkere stukje stam (1.5cm) mee in te graven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Ziet er prachtig uit!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Te veel zon? Kan dat met ons huidige weer? Wat de dille betreft, zou het kunnen dat deze wat teveel opgeschoten is tijdens de eerste weken, door te weinig zonlicht? (deze heeft op de vensterbank gestaan). Zou het misschien een goed idee zijn om ze te herplanten en het donkere stukje stam (1.5cm) mee in te graven? verbranden gaat heel snel, wij hadden best wel zondille ziet er prima uit, ik heb m buiten ook altijd zo, kun je gewoon uitplanten mi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts