Sjuul Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Vandaag even een nieuw experimentje begonnen: Van elk heb ik 5 aardbeien overgelaten waar ik de zaden uit ga halen (hoe weet ik nog niet helemaal)Wel grappig dat ik er meteen zaaibakjes met label bij krijg Heb al meer "winkel zaden" gezaaid maar nog nooit aardbeien, en ja ik weet wel dat je aardbeien beter kan vermeerderen dmv de uitschieters af te leggen.Ik zie het als experimentje, alle tips zijn welkom. Overigens heb ik inmiddels ook al een adres gevonden op MP waar ze als plant worden aangeboden maar wat is daar nou leuk aan Mvg Sjuul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Volgens mij kan je de ananas aardbei niet zaaien en enkel via stekken vermeerderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Beide rassen hebben een bestuiven van een ander ras nodig, dus ik vrees dat het ontstane genetische materiaal in de zaadjes niet oplevert wat je verwacht. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjuul Posted May 14, 2015 Author Share Posted May 14, 2015 Dat klinkt wel logisch DeborahHmm, dat zou wel een domper zijn, ben toch benieuwd volgend jaar kan ik altijd nog planten kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Zou gewoon zaaien en er niet te veel van verwachten, dan kan het ook niet verkeerd uitvallen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts