supermiaauw Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Sinds anderhalve week deze vreemde vlekken opgemerkt op mijn nog jonge niet verkaste tomatenplantjes.Ongeveer een kwart van mijn plantjes is zo. Kleur van het bladgroen is meer geel/groen dan de rest van de planten.De onderkant van die aangetaste blaadjes is paarsachtig.Ik dacht eerst van aan teveel mest, maar dan veronderstel ik dat de rest van de planten dit ook zou moeten hebben. Potgrond is normaal gezien van goede kwaliteit (DCM).Misschien te weinig licht - worden bijgelicht met TL groeibuizen.Heeft iemand enig idee en wat er eventueel nog kan aan verholpen worden?Alvast bedankt van een wanhopige tuinier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supermiaauw Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Blijkbaar worden de foto's niet toegevoegd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Staan ze in plastic koffiebekertjes? Hoe lang al? Geef je ook voeding/mest?Misschien is het slim om ze te verpotten naar grotere pot. Verse aarde en ruimte voor de wortels.Heeft volgens mij wel wat met voeding van doen... maar wat precies (teveel/te weinig van wat...) weet ik niet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supermiaauw Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Ze staan in kartonnen soepbekers met 4 gaatjes in geboord ter drainage. Ik kweek mijn tomaten reeds zes jaar zo en nog nooit problemen gehadZal er een paar van herplanten in een grotere pot. en ze ook eens bespuiten met dithane garden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Aha... soepbekers, kon het niet goed zien. Die gebruik ik zelf ook... Maar heb dat middeltje even opgezocht... klinkt als anti-schimmelmiddel? Waarom wil je daar mee gaan spuiten? Misschien even afwachten tot iemand reageert die wél beter weet wat er aan de hand is met je plantjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Waarschijnlijk een magnesium tekort. Geen schimmel hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Te intens licht lijkt me. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts