Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen, de benjamin hier?

victorhurxkens

Recommended Posts

Beste moestuincollega's,

Ook ik wou me even voorstellen! Ik ben Victor en 18 jaar oud. Samen met mijn ouders beschik ik sinds 5 jaar over een moestuin van ruim 200m2, een mooi stuk land in een klein moestuincomplex waar nog 9 andere moestuinen liggen. Een behoorlijk stuk zandgrond, maar zeer mooi om te verbouwen. Ook verbouwen we veel fruit! Ik werk dus al sinds mijn 13de in de moestuin en heb er altijd veel plezier aan. Dit jaar de tuin zelfs helemaal zelf omgegraven zonder enige hulp. Maar wat verbouwen we nu eigenlijk? Nou op een stuk van ongeveer 220m2 valt vanalles te verbouwen. Onze grote fruithoek bestaat uit:

kruisbessen, 5 struiken

Rode bessen, 4 struiken

Zwarte bessen, 4 struiken

Bramen, 2 struiken

Frambozen, 3 struiken,

Blauwe bessen, 2 struiken

Blauwe honingbes, 2 struiken,

Pruimenboom

Perzikboom

Aardbeien

daarnaast vinden we het ontzettend leuk om eigenlijk alle soorten groente die je wel zou kunnen verwachten in een moestuin te verbouwen. Ook hebben we een grote voorkeur aan courgettes en pompoenen waar we een groot stuk land voor reserveren.

Verder natuurlijk sla, kool aardappels, tomaten, prei, uien enzovoorts, er is niets leukers dan een moestuin!

Groet

Victor