AshaiRey Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Heeft er iemand nog wat enthout van een appel James Grieve liggen? Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 ik heb een james grieve staan, maar om nu nog te enten???? Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 In dec/jan heb ik dat wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Bedankt voor het aanbod.Klopt dat het laat is maar ik dacht zo dat het mooie weer nog nauwelijks is geweest er 'misschien' nog een slagingskans bestaat die redelijk is. Ik weet dat dit wanhopig klinkt De reden hier achter is dat mijn vrouw een leuke Rosette appleboompje heeft en die is zooo nieuwsgierig naar hoe die appel nu smaakt. Echter hij bloeit wel rijkelijk maar ook dit jaar weer geen vruchtzetting. Ik heb een granny smith en benoni vlak bij staan maar die zijn toch niet zulke goede bestuivers. En dit jaar ook handmatig geprobeerd te bestuiven. Buiten dat de Rosette zou een zelfbestuiver zijn maar dat gebeurd dus niet echt. Nu heb ik van de kweker te horen gekregen dat een james grieve een veel betere bestuiver is. Nu heb ik een mogelijkheden namelijk een tak op een bestaande boom omenten, een knop occuleren (tot nu toe geen een keer gelukt) of een boompje aanplanten. Dat laatste wordt lastig want dan moet er wat gerooit worden. Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 je kan in augustus chipbudden. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Dat wordt dat het plan. In augustus chipbudden proberen en als dat niet lukt dan maar wat rooien in de winter/voorjaar om plaats te maken.Alleen voor chipbudden heb ik ook plantmateriaal nodig. Kan ik hier dan later voor aankloppen? Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Hier alvast wat meer achtergrond-info. http://www.houtwal.be/vakartikels/vermeerdering/veredelen/oculeren_chipbudden.htm Heb hier al wat onderstammetjes klaar en ga in augustus ook eens proberen te occuleren. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts