Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht Enthout van appel James Grieve

Recommended Posts

Bedankt voor het aanbod.

Klopt dat het laat is maar ik dacht zo dat het mooie weer nog nauwelijks is geweest er 'misschien' nog een slagingskans bestaat die redelijk is. Ik weet dat dit wanhopig klinkt

De reden hier achter is dat mijn vrouw een leuke Rosette appleboompje heeft en die is zooo nieuwsgierig naar hoe die appel nu smaakt. Echter hij bloeit wel rijkelijk maar ook dit jaar weer geen vruchtzetting. Ik heb een granny smith en benoni vlak bij staan maar die zijn toch niet zulke goede bestuivers. En dit jaar ook handmatig geprobeerd te bestuiven. Buiten dat de Rosette zou een zelfbestuiver zijn maar dat gebeurd dus niet echt. Nu heb ik van de kweker te horen gekregen dat een james grieve een veel betere bestuiver is. Nu heb ik een mogelijkheden namelijk een tak op een bestaande boom omenten, een knop occuleren (tot nu toe geen een keer gelukt) of een boompje aanplanten. Dat laatste wordt lastig want dan moet er wat gerooit worden.

Groetjes,

Bram

Dat wordt dat het plan. In augustus chipbudden proberen en als dat niet lukt dan maar wat rooien in de winter/voorjaar om plaats te maken.

Alleen voor chipbudden heb ik ook plantmateriaal nodig. Kan ik hier dan later voor aankloppen?

Groetjes,

Bram

Hier alvast wat meer achtergrond-info.

http://www.houtwal.be/vakartikels/vermeerdering/veredelen/oculeren_chipbudden.htm

Heb hier al wat onderstammetjes klaar en ga in augustus ook eens proberen te occuleren.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.