Geplaatst: 27 mei 201510 j Halle allemaal. Ik ga binnenkort m'n eerste moestuin aanleggen in onze nieuwe tuin (pas verhuisd) maar heb een heel andere vraag. Ik werk in een werkgroep waarin we proberen mensen vanuit allerlei culturen in de stad met elkaar in contact te brengen. Het lijkt me een superidee om ergens een soort 'moestuin' aan te leggen, waar we, samen met allerlei culturen, bijzondere groenten (uit hun culturen) kunnen verbouwen. Contact met elkaar maken (heel belangrijk) en elkaar 'vertellen en leren' over allerlei gewassen. Als de oogst rijp is, zou ik graag een kookworkshop willen organiseren, waarbij we uiteindelijk de geoogste groenten kunnen verwerken in een gerecht. Het is nog een 'wild' idee, maar het laat me niet los. Zijn er leden, die ervaring hebben met dit soort 'moestuin'? Ik hoop een aantal leuke tips te krijgen en ben benieuwd welke groenten zouden geschikt zijn, om in Nederland te kweken.Liefs van 'wereldburger' Marianne
Geplaatst: 27 mei 201510 j Ik zou dan wel iets van een kas in de moestuin zetten, veel van die groentensoorten hebben wat meer warmte en beschutting nodig dan de "Hollandse" groentensoorten. Denk bijvoorbeeld aan okra of peper.Hou wel rekening met het zaaiseizoen, maar dat zijn dingen die je eenvoudig op kan zoeken.
Geplaatst: 28 mei 201510 j Ik denk meteen aan de Oost-Europeaanse tomaten soorten (Polish Linguisa, "Russische?" Moskvich) en augurken. Een super idee. En zeker olijfkomkommers of Mexicaanse sour uit Zuid-Amerika (groeien in NL klimaat ook super buiten). Ja, dat zou heel interessant zijn, maar ik denk niet dat iedereen weet wat in hun land speciaal is (qua groente) als ze daar al niet met tuinieren bezig waren. Maar leren kan toch ook altijd?! Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.