heavythibaut Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 hallo iedereen Zoals jullie wel gezien hebben heeft het de voorbije dagen geregend. Hierdoor ben ik een paar dagen niet in de volkstuin geweest.Toen ik zondagavond echter wel even gegaan ben, zag ik dat mijn tomaten en aardappelen gele bladeren begonnen te vertonen. Op deuiteinden van deze gele bladeren waren ze ook al zwart. Ik heb in een wanhoopspoging alle gele bladeren bij tomaten en aardappellen verwijderd en ik ga vanavond bordeauxse pap spuiten. Zou ik met de gevreesde aardappelplaag (Phytophthora) te maken hebben?? Thibaut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Geel en zwart lijkt me, maar zonder foto is dat moeilijk, meer iets van warm en koude te zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Dat denk ik ook. Het was gewoon koud. Dan kan je geel blad krijgen en zwarte vlekken erop. Een schimmel is toch wel anders. Mijn buitentomaten hebben dat ook. Ze zullen wel bijtrekken als het warmer wordt. Bordeauxse pap is trouwens vooral preventief? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts