Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben al de hele dag aan het zoeken maar vind geen echte oplossing tegen mineerders in o.a. mijn snijbiet en mijn eeuwig moes.

Niets doen is geen optie want ik hoop het toch ooit te eten maar spuiten met een niet-biologisch middel ook niet om dezelfde reden.

Aangetast blad weghalen...........ook dan kan ik het niet eten dus.................is er iets wat ik nog kan doen zodat ik toch snijbiet en eeuwig moes kan eten?

Ik word hier een soort van wanhopig van eigenlijk.

Geplaatst:

Wanhoop niet ongelukkige! Niet spuiten, maar idd gewoon aangetast blad weghalen en onder je schoen verbrijzelen. Heb je een foto van je plantjes? Dan kan ik beter meedenken..

Geplaatst:

Aha de mineervlieg. Nogmaals, de blaadjes die teveel zijn aangetast weghalen. Bij foto 3, zou ik het onderste blad weghalen, het andere blad gewoon laten zitten en pas weghalen als dat teveel wordt aangetast. Als je al het aangetaste blad zou weghalen dan heeft het plantje geen blad meer over om te kunnen groeien. Foto 2: blad gewoon laten zitten en pas weghalen als ook dat teveel is aangetast. Valt allemaal reuze mee hoor als ik het zo bekijk. De plantjes zijn nog klein, daar groeit ie wel overheen. Niks om je zorgen over te maken, heb ik ook van tijd tot tijd. En blaadjes die er uit zien zoals op foto 1 eet ik gewoon mee

Geplaatst:

Hoi Hoi,

Ik heb hier helaas ook last van en bij mij is het in een aantal weken alleen maar erger geworden. Mijn sla is helaas niet meer te eten. Heb er ook nog steeds geen oplossingen voor gevonden. Succes, hoop dat je nog bruikbare tips krijgt, heb ik er ook nog iets aan.

Geplaatst:

Geen algemene plaag....die vliegjes komen soms (op sommige plekken en in sommige periodes meer) voor en het is ondoenlijk en niet effectief om ze te bestrijden (zonder alle insecten, ook de goede, te doden).

Wat je dan kunt doen is risico spreiden. Plant op verschillende plekken uit en ook met wat tussenruimte in de tijd. Sommige planten kunnen aangetast worden, maar je hebt altijd nog reserve. Meestal is de aantasting mild....soms kun je pech hebben.....door het risico te spreiden hou je altijd nog genoeg over.

Edit: Oh ja.....ook hiertegen helpt insectengaas over je gewassen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...