theomarsen Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Wie heeft ervaring met druppelslangen in zijn moestuin en kan mij vertellen of er ook negatieve ervaringen zijn. Ik denk er namelijk over om ook druppelslang te gebruiken maar heb geen enkele ervaring. Ik vraag me bv af of je verschillende slangen tegelijk open kunt zetten of dat de druk dan te laag wordt. Kun je ook in de winter de slang gewoon in de grond laten zitten zonder dat deze bevriest. Hoop dat iemand mij daar iets over kan zeggen. gr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Zoek rechtsboven eens met "druppelsysteem", "automatisch watergeven" e.d. Zijn al diverse topics over, vol ervaringen Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
theomarsen Posted June 13, 2015 Author Share Posted June 13, 2015 bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thinkpad Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Er is geen mooier watersysteem dan druppelaars.Je planten blijven bovengrond droog, wat gunstig is voor voorkomen schimmels en dergelijke.Handig is dat je voeding mee kan geven, indien nodig je gietwater kan aanzuren.Bovendien is een gelijkmatige verdeling van water een voordeel, je hebt minder verspilling van water. Er zijn twee soorten druppelaars, een soort die in de slang ingegoten zit, of erin gedrukt is, deze hebben geen slang en pen, zijn bedoeld om tussen planten te leggen, of in de grond in te werken, zoals in de aardappelteelt ook gebeurt, Een ander systeem werkt met druppelaar, slang en pen of steker, deze zijn handig bij potten of bakkenteelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxnature Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Ik heb een druppel watersysteem van Gardena en ben begonnen met een basis set. Heb in elke tomatenbak een druppelaar geplaatst. In totaal zo'n 14 stuks die over één hoofdlijn slang van 13 mm naar 14 aftakslangentje's van 4.6 mm is gekoppeld aan de druppelaars. Nu is het zo dat de hoofdlijn aanhoudend op diverse plaatsen van de koppelstukken schuift. Dit maakt het geheel uiteraard onbruikbaar. Had eigenlijk voor Gardena gekozen om de kwaliteit want er zijn tal van goedkopere opties op de markt. Heeft iemand dit probleem ook of heeft ervaring met Gardena watersystemen? Heb spijtig genoeg al diverse uitbreidingen voor het watersysteem gekocht voor een aantal vierkante meter bakken. Ik kan met kleine slangklemmen de slangen fixeren maar dat ie eigenlijk niet de bedoeling van het ontwerp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 al contact gehad met gardena? ben zelf ook op zoek naar druppel systeem en ik dacht ook aan gardena. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxnature Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Jawel heb met Gardena in kontakt geweest en ze kunnen geen verklaring geven. Heb hen verteld dat het drukreduceerventiel meer dan waarschijnlijk zijn werk niet doet, te meer omdat ik alle druppelaars helemaal moet afknijpen om ze te laten druppelen. Hun advies is om terug naar de dealer te gaan en een andere drukregelaar vragen. Wordt vervolgt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thinkpad Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Had eigenlijk voor Gardena gekozen om de kwaliteit want er zijn tal van goedkopere opties op de markt. Die goedkopere opties voldoen niet?Als je het materiaal gebruikt wat de professionals in gebruik hebben, zit je altijd goed.Alleen staat er dan geen Gardena op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts