Gast Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 Hoe kan ik sugar snaps na oogst het beste bewaren dat ze ook nog de lekkere bite houden. Quote
weknow Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 Afgedekt of in plastic in de koeling, vermoed ik. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gast Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 Maar hoelang kan ik ze in de koelkast bewaren. Quote
RobO Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 zelf geteeld kort, best is plukken en etenprobeer het eens een paar dagen afgedekt met een folietje zoals weknow zegt (hier lukt dat nooit...) Quote
weknow Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 hier lukt dat nooit.. Hier ook niet, halen vaak zelfs de maaltijd niet eens. Veuls te lekker hapje Het leuke is dat je alles kunt eten....beter nog 3 dagen laten hangen en zo vers mogelijk eten als je de kans hebt....rauw, even aangebakken of gaar...kan allemaal, allemaal lekker! Eerder plukken en dan bewaren is beetje zonde..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gast Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 Nee hier eigenlijk ook niet maar dacht misschien kan ik ze gebruiken voor een avond maaltijd.Hoelang moet ik de sugar snap aan de plant laten hangen tot ik ze kan gebruiken voor zaden oogsten Quote
RobO Geplaatst: 16 juni 2015 Geplaatst: 16 juni 2015 tot ze rijp zijn: de peulen worden geel en de zaden worden nagedroogd (wel afdekken met gaas tegen vogels) linkje Quote
Gast Geplaatst: 16 juni 2015 Geplaatst: 16 juni 2015 Bedankt Robo dan laat ik er een paar aanzitten tot deze droog zijn en dan de zaden oogsten voor volgend jaar. Quote
AnthonyP Geplaatst: 16 juni 2015 Geplaatst: 16 juni 2015 Wij hebben om de 3 dagen een oogst van 2 porties (we oogsten ze wel als de erwtjes nog klein zijn zodat de peul ook kan opgegeten worden).De ene wordt opgegeten en de andere portie blancheer ik kort en stop die daarna in de diepvries. Je kan ze daarna in een wok e.d. gebruiken. De smaak en 'zoetheid' blijven goed bewaard, maar ze zijn uiteraard minder knapperig. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.