Geplaatst: 21 juni 201510 j Hallo! Bij mijn moeder in de tuin staat een kiwi van 7 jaar oud en deed het tot nu goed (is wel een mannetjes plant..). Maar sinds een paar dagen heeft bijna de gehele plant hangende bladeren?!? Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Mvgrt John
Geplaatst: 22 juni 201510 j ik denk dat het iets met de wortels is. hij krijgt te weinig vocht. ik ken het van woelmuizen vraat aan de wortels van boompjes. plotseling gaan de bladeren slap hangen. maar of dit het is? Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Geplaatst: 22 juni 201510 j Volgens mij doen deze slaphangende bladeren me hier aan denken. 'Verwelkingsziekte' ook Verticillium genoemd, het is een ziekte die via de wortels binnentreed. De schimmel nestelt zich in de vaatbundels waardoor deze verstoppen. Hierdoor is de plant niet meer in de mogelijkheid voldoende water op te nemen met het typische verwelkingsverschijnsel tot gevolg. De bladeren gaan hierdoor slap hangen en verdrogen. Helaas ben ik bang dat deze struik niet meer te redden is.
Geplaatst: 22 juni 201510 j Auteur Dank voor jullie feedback! Ik ga het slecht nieuwsdoorgeven Gr John
Geplaatst: 25 juni 201510 j De regen van afgelopen dagen heeft niet geholpen? Want bij mij op het tuincomplex stond een vergelijkbaar exemplaar met hangende bladeren, en die staat er nu weer fris bij.
Geplaatst: 4 juli 201510 j Auteur Helaas niet... Vandaag de plant geruimd en alle takken waren heel erg droog.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.