John1977 Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Hallo! Bij mijn moeder in de tuin staat een kiwi van 7 jaar oud en deed het tot nu goed (is wel een mannetjes plant..). Maar sinds een paar dagen heeft bijna de gehele plant hangende bladeren?!? Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Mvgrt John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisUtrecht Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 te droog geweest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 ik denk dat het iets met de wortels is. hij krijgt te weinig vocht. ik ken het van woelmuizen vraat aan de wortels van boompjes. plotseling gaan de bladeren slap hangen. maar of dit het is? Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Volgens mij doen deze slaphangende bladeren me hier aan denken. 'Verwelkingsziekte' ook Verticillium genoemd, het is een ziekte die via de wortels binnentreed. De schimmel nestelt zich in de vaatbundels waardoor deze verstoppen. Hierdoor is de plant niet meer in de mogelijkheid voldoende water op te nemen met het typische verwelkingsverschijnsel tot gevolg. De bladeren gaan hierdoor slap hangen en verdrogen. Helaas ben ik bang dat deze struik niet meer te redden is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John1977 Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 Dank voor jullie feedback! Ik ga het slecht nieuwsdoorgeven Gr John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisUtrecht Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 De regen van afgelopen dagen heeft niet geholpen? Want bij mij op het tuincomplex stond een vergelijkbaar exemplaar met hangende bladeren, en die staat er nu weer fris bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John1977 Posted July 4, 2015 Author Share Posted July 4, 2015 Helaas niet... Vandaag de plant geruimd en alle takken waren heel erg droog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts