Kaatjekruidentuin Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Hallo, Sinds een aantal weken zijn mijn citroenmelisse, basilicum, peterselie en munt wit/geel verkleurd aan het raken, alsof het bladgroen eruit verdwijnt. Zie foto's. Ze staan half zo'n, half schaduw op een balkon en krijgen regelmatig water en af en toe voeding, staan in rijke potgrond. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Is dit schade door kou, hitte of door ongedierte? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 juli 2015 Share Geplaatst: 12 juli 2015 welkom ziet er uit als trips, kijk eens met een loepje onder het blad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kaatjekruidentuin Geplaatst: 13 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 juli 2015 Bedankt voor je reactie! Tripsen... Wat ik er over lees, zou kunnen kloppen. Echter, ik hoop het niet, lijkt moeilijk te bestrijden. Ik zal morgen bij meer licht nog eens kijken. Het viel mij wel op dat er kleine vliegjes rondvlogen wanneer ik met de plant bewoog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nadi Geplaatst: 29 februari 2016 Share Geplaatst: 29 februari 2016 Oh zo te zien hebben we hier ook last van. Hoe kom je daarvan af eigenlijk? Zodra we weer iets binnenshuis zaaien lijken de plantjes weer binnen enkele dagen weer overvallen te zijn door de trips. Hier hebben we toch al meer dan een jaar last van. Hebben ook bio bestrijdingsmiddel gebruikt van de boerenbond maar dat lijkt het niet echt op te lossen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 29 februari 2016 Share Geplaatst: 29 februari 2016 Trips is toch vooral een gevolg van slechte groeiomstandigheden. Te snelle groei, te veel mest, te warm en droog, te weinig lucht bij wortels..... Al die kruiden zijn buitenplanten...zet ze koel nu en over enkele weken afharden om ze buiten te zetten. Kijk eens hier voor andere tips zonder bestrijdingsmiddelen.......https://www.milieucentraal.nl/wonen/ongediertebestrijding/plagen-op-kamerplanten/ Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nadi Geplaatst: 1 maart 2016 Share Geplaatst: 1 maart 2016 Dankjewel voor je tips. ik had al een tijdje een vermoedde dat de luchtvochtigheid binnen te laag is in de winter. Betekent het wel dat als de omstandigheden verbeteren de trips verdwijnen? Wij hebben namelijk vorig jaar alle kruiden op een gegeven moment op balkon gezet alleen daardoor leken de trips alle plantjes op balkon "aan te vallen" op de laurier en de tomaten planten na. Ik ga nog even de tips volgen van je link en de kruiden dit jaar naar de moestuin verhuizen. Ik had het idee dat aangetaste planten ( aubergine vorig jaar ook ) vrij snel herstelde op de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.