Sla Geplaatst: 26 mei 2011 Share Geplaatst: 26 mei 2011 Hoi allemaal,Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik weet dat dit een stomme vraag is,en het spijt me als iemand het al eerder heeft gevraagd,maar wat voor aarde moet je gebruiken om sla en aardbeien te laten groeien in een pot.Kan het ook gewoon met aarde van de tuin? Sorry voor de domme vraag,alvast bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 mei 2011 Share Geplaatst: 26 mei 2011 Hoi Sla, Geen domme vraag hoor! Meestal gebruik je potgrond, omdat daar meer voedingsstoffen in zitten, en bijna alle planten zich lekker voelen in die grond. De grond uit je tuin kan wel eens te zuur, te zanderig, te klei-ig zijn voor bepaalde planten. Maar je kunt ook mengen, potgrond met eigen-tuin-grond. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sla Geplaatst: 26 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 mei 2011 Bedankt voor je antwoord Jorieke! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 mei 2011 Share Geplaatst: 26 mei 2011 En mocht je een hele hoge pot hebben, en er sla in willen telen, dan kan je de onderste helft vullen met gewone grond, en de rest met potgrond. (dan gaan er niet zoveel zakken doorheen ) Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sla Geplaatst: 26 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 mei 2011 Zijn potten met van die gaatjes aan de onderkant ook geschikt voor sla? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 26 mei 2011 Share Geplaatst: 26 mei 2011 In elke pot moeten gaatjes aan onderkant dat water wat je teveel geeft of regen goed kan weglopen. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sla Geplaatst: 27 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 27 mei 2011 Oke, bedankt.Ik heb een Aardbeien grow-kit gekocht,en de vrouw die me hielp zei dat het een jaar duurt voordat er aardbeien aan groeien,en ik ga namelijk op vakantie, kan ik ze dan meenemen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nico thijs Geplaatst: 17 juni 2011 Share Geplaatst: 17 juni 2011 hoi, Ik zit bij een probleem. Ik heb mijn sla in de grond geplaatst en hij wil maar niet groeien. Ik heb zel al een maand geleden gezet en nog zijn ze klein. Kan iemand mij tips geven om mijn sla terug beter te laten groeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 juni 2011 Share Geplaatst: 17 juni 2011 Staan ze in de volle zon? Hebben ze voldoende water? Als ze te warm/droog staan willen ze nog wel is snel stoppen met groeien, en gaan doorschieten... Precies wat ik hier had met de rucola. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 18 juni 2011 Share Geplaatst: 18 juni 2011 is bij mij ook zo als ik ze zaai komt er gewoon niets op. heb tot nu toe nog maar 3 kleine plantjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.