MaupyOnRide Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 In de tuin heb ik een hele mooie zonnebloem gehad, die nu uitgebloeid is.Kan ik de pitten volgend seizoen weer planten om weer nieuwe te verkrijgen.Wanneer kan ik de pitten eruit halen? Quote
weknow Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Ja dat kan. Wat er voor een zonnebloem uitkomt is nogal onvoorspelbaar. Hoeft helemaal niet zo een zelfde mooie te zijn. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
speets Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Wanneer kan ik de pitten eruit halen?Als ze mooi bruin zijn en makkelijk loslaten. En voordat de mezen ze opeten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Frans Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Wil je zeker zijn dat de vogels er niet met je pitten vandoor gaan , een stukje vitrage of insectengaas doet wonderen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
MaupyOnRide Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Geweldig! Dezelfde hoeft natuurlijk niet. Deze zonnebloem was zoieso al uit het niets gekomem, waarschijnlijk door vogels. Maar de pitten hebben natuurlijk een schil, moet dat er af bij het zaaien? Quote
simonvb Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Nee, gewoon de grond in, zeer gemakkelijk. Beste voor de insecten is over een ruime periode af en toe enkele zaden de grond in zodat je op verschillende tijdstippen bloeiende zonnebloemen hebt. Quote
MaupyOnRide Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Top! Dan ga ik het volgend seizoen zeker zaaien!Vond al bijzonder om deze bloem in de tuin te krijgen uit het niets. Quote
Recommended Posts