Jump to content

Winterspinazie en winterui

Recommended Posts

Posted

alle tomatenplanten zijn bij mij nu weg (in de serre)

kan ik daar nu onmiddellijk dan winterspinazie zetten? moet ik opnieuw bemesten voor ik deze zaai?

of zet ik winterspinazie beter buiten?

winterui: ik heb gelezen dat deze kunnen afsterven door te veel wateroverlast. Aangezien wij nogal een zeer natte bodem hebben (te hoog grondwater), dan kan ik dit niet zetten vermoedelijk? Of is hier een 'trucje' voor?

Posted

in de kas kan wel maar ik zou dan nog wel wat compost geven, evt wat kalioplossing gieten en dik zaaien

je zou de uien op ruggetjes kunnen zetten, wij doen dat met knoflook en saffraan

Posted

goed idee van de ruggen voor de uiten

uit je antwoord van de winterspinazie leid ik precies af dat het toch beter is van de winterspinazie gewoon buiten te zetten?

Posted

ja, maar proberen kan altijd, hangt natuurlijk ook van het weer af

we doen hier in het voorjaar wel spinazie in de kas maar ik vind het wat slapjes altijd

Posted

Ik zaai graag bladgroentes in de kas omdat ik dan veel minder last heb van beestjes en mooiere bladeren overhoud.

er is ook geen slagregen oid waardoor er allemaal zand in kan gaan zitten, dus spinazie, rucola en veldsla hoef je eigenlijk al niet eens te wassen.

Bovendien zijn de bladgroentes nog wat bewerkelijk qua winter groenten (zaaien, water geven, oogsten) dus dat is gewoon fijner om te doen binnen dan buiten met slecht weer.

Posted

bedankt voor de tips

ik ga voor de winterspinazie gaan en deze zowel binnen als buiten zetten

benieuwd wat goed gaat werken dit jaar

ook winterui ga ik zetten, maar die ga ik wel buiten zetten op ruggen