Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Opslag groentezaden


victorhurxkens

Aanbevolen berichten

Kan van alles zijn Victor.

 

3 voorwaarden om het zaad goed te houden.

1. Droog

2. Zo weinig mogelijk contact met zuurstof

3. Koel ( < 12 a 15 graden)

 

Als je plek daaraan voldoet, is elke plek goed.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een soort kurver-box met deksel die ik dicht kan klippen. Daarin heb ik in hersluitbare diepvrieszakken per groep (sla, wortel, stambonen, stokbonen enz.) waarin de zaadzakjes zitten of enveloppen met de zaden. De box staat in de inloopkelder.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

ik heb wat gevonden om ze te bewaren Doosjes zijn van de action, sticker erop geplakt met wat er in zit. Zo heb ik een goed overzicht voor 2016 wat ik allemaal heb. Daarnaast heb ik ook nog een bestandje gemaakt met tabellen, hierin vermeld wat ik heb, welke soort, wanneer ze gezaaid moeten worden enzovoorts. Foto misschien niet heel duidelijk. DSCF030429901447428271.JPGDSCF030556731447428284.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schatkist met wat vakjes (nog provisorisch) waarin de zaden per jaar (uiterste houdbaarheidsdatum minus 1 jaar) op alfabetische volgorde staan gerangschikt. Een foto daarvan is te zien in het topic "wat heb je vandaag in de tuin gedaan?" Appelvrouw heeft de foto gemaakt en gepost.

Zelf vind ik het praktisch om de zaden per houdbaarheidsjaar geordend te hebben, dan zie je gelijk wat je dat jaar minimaal moet zaaien. Ook heb ik een bestand in Excel gemaakt waarin de zaden staan en de houdbaarheidsdata, dan heb je namelijk in één overzicht wat je bij moet kopen/ruilen en wat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wat gevonden om ze te bewaren Doosjes zijn van de action.

Victor, ik gebruik deze doosjes ook voor de bonen. Denk er aan dat je de doosjes goed oppakt. Bij mij is het tot twee keer toe voorgekomen, dat ik de doosjes oppakte bij het bovenste laatje en dat de rest er dan onderuit valt en dus alles door elkaar over de vloer rolt

Ik zie dat jij de zaden in zakjes hebt, dat scheelt natuurlijk dan alweer wanneer dit gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...