AllieCalhoun Geplaatst: 15 november 2015 Geplaatst: 15 november 2015 De meeste groenten heb ik zonder problemen kunnen oogsten, maar over mijn paprika, pompoen en cherrytomaat heb ik vragen. 1. Ik heb vanmorgen de paprika's geplukt, omdat het zo hard stormde dat ik bang was dat het mis zou gaan. Zie foto. Die rode voelt stevig, maar een aantal van die groene voelen zacht. Heb ik ze dan te lang laten hangen en zijn ze niet meer goed, of? 2. De pompoen heb ik net zo lang laten liggen totdat de plant en het steeltje niet meer groen waren, maar de kleur vind ik niet typisch pompoenig. Ik zou verwachten dattie donkerder groen moet worden of oranje. Ik heb m expres nog niet open gesneden omdat ik niet wist of hij nog moet rijpen ofzo. Wie weet daar iets van? 3. De meeste cherrytomatenplanten heb ik binnengehaald om te rijpen en dat werkt wel aardig, maar een plant is te groot dus die staat nog op het balkon. Vanmorgen ging ik kijken en toen was de steel geknakt. Rijpen de groene tomaten nog na als ik ze binnenhaal of is dat een verloren zaak? (de tomaten op de foto heb ik vanmorgen geplukt, die waren al goed. De groene tomaten die nog aan de struik hangen zijn van vergelijkbare grootte.) Quote
Victor Geplaatst: 15 november 2015 Geplaatst: 15 november 2015 Wanneer uw tomaatjes nog groen zijn leg je ze in een doos met een paar appelen tussen en leg er gewoon een krant over. Door de appelen zullen ze hun rode kleur nog wel krijgen. Al meer dan een maand geleden zijn mijn tomatenplanten verwijderd , ik heb alle groene tomaten afgeplukt en ze in dozen gelegd met telkens paar appelen , ze mogen wel niet te koud staan(rond de 18°C) Je zal zien dat je tomaten allemaal rood zullen afrijpen.Wat de pompoen betreft, er zijn pompoenen met groenachtig uitzicht, dat hangt af van de soort. Maar je kan deze best wat laten liggen, je zal snel ondervinden of hij moet verkleuren, wees vooral niet te snel, want aan een onrijpe pompoen heb je niets aan. Quote
AllieCalhoun Geplaatst: 15 november 2015 Auteur Geplaatst: 15 november 2015 Mogen de tomaten ook gewoon op kamertemperatuur? 20/21 graden? Of is dat weer te warm? Quote
Victor Geplaatst: 15 november 2015 Geplaatst: 15 november 2015 ja zeker, tomaten rijpen het beste verder rond de 20°C. je kan ook die groene paprika's ertussen leggen, je zal snel zien of ze nog rood worden. Quote
suus76 Geplaatst: 15 november 2015 Geplaatst: 15 november 2015 Die pompoen ziet er uit als een blue ballet/blue hubbard, deze soorten zijn grijzig van kleur. Quote
Flup Geplaatst: 15 november 2015 Geplaatst: 15 november 2015 Denk ik ook, dat de pompoen een mini blue hubbard is. Moet erg lekker zijn. Quote
Missmass Geplaatst: 17 november 2015 Geplaatst: 17 november 2015 Ja hoor, dat is een Blue Hubbard pompoen. Niet alle pompoenen zijn oranje, er zijn veel verschillende soorten en dus ook kleuren. Ik ben zelf een groot liefhebber van de 'blauwe' pompoenen! Van binnen zijn deze pompoenen gewoon oranje hoor, ze hebben gewoon oranje vruchtvlees. En qua smaak zijn ze net zo lekker! Ik heb voor volgens jaar 7 verschillende blauwe soorten op het kweekprogramma staan! Mooi! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Flup Geplaatst: 18 november 2015 Geplaatst: 18 november 2015 7 soorten blauwe pompoen? Welke, als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Quote
Missmass Geplaatst: 18 november 2015 Geplaatst: 18 november 2015 Ja hoor, hier een opsomming van de zaden die voor volgend seizoen op de planning staan: - Blue Ballet- Triamble- Bal Kabagi improved- Brians Grey Improved- Crown Prince- Blue Hubbard- Blue delight f1- Jarrahdale(als je Googled op afbeeldingen kun je ze zien) En hier een foto van een van de mooie Blue Ballet pompoenen van dit jaar! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Flup Geplaatst: 18 november 2015 Geplaatst: 18 november 2015 - Blue Ballet- Triamble- Bal Kabagi improved- Brians Grey Improved- Crown Prince- Blue Hubbard- Blue delight f1- Jarrahdale Heb voor komend jaar ook veel pompoensoorten (waaronder de Blue Ballet en de Blue Hubbard) op het programma staan, maar meer is altijd beter. Al zal dat dan voor 2017 worden, anders heb ik geen ruimte meer voor andere planten. Heb inderdaad even gegoogeld op een paar namen en ben ook gelijk op een hele goedkope pompoenwebsitewinkel gestuit. Je koopt heeeeeeeeeel veel zaden voor weinig, kortom er staat weer wat op mijn wensenlijst aan pompoensoorten. Quote
AllieCalhoun Geplaatst: 29 november 2015 Auteur Geplaatst: 29 november 2015 Ah fijn dat de kleur zo hoort. Kan ik m ook gewoon eten, of moet ik eerst nog testen of de pompoen rijp is? (en zo ja: hoe doe ik dat dan?) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.