De enter Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Hoi Ik ga een druivelaar aanplanten en ik weet ondertussen al hoe ik deze de eerste jaren moet snoeien. Wanneer we, na enkele jaren, de gesteltakken hebben, moeten we de scheuten die hierop groeien terugsnoeien tot 2-4 knoppen (afhankelijk van het ras). Maar als we dit elk jaar doen, zal er dan na verloop van tijd niet een opeenvolging komen van bijgesnoeide takken op dezelfde plaatsen? Of moet ik dit gewoon wegsnoeien na enkele jaren en opnieuw beginnen? Groeten en prettige feestdagen Quote
powerlite Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Heel vaak kan je terugkeren op een jonge scheut. zo blijf je dicht bij de gesteltak. Quote
De enter Geplaatst: 27 december 2015 Auteur Geplaatst: 27 december 2015 Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik zal het zeker wel zien dan als het zover is! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.