Geplaatst: 26 januari 20169 j Hallo Ik heb een bestaande druppel bevloeiing in de serre. De druppel bevloeiing bestaat uit een darm met op gelijke afstand pennen die dan de planten bewateren. De bevloeiing wordt aangestuurd door een pomp. Bestaat er een mogelijkheid om via de druppel bevloeiing vloeibare meststoffen toe te dienen? Nu geef ik iedere plant (tomaten) wat vloeibare mest maar het zou natuurlijk handig zijn dat dit automatisch kan gebeuren. Bedankt!!
Geplaatst: 26 januari 20169 j Auteur Ik moet er nog aan toevoegen dat het water opgepompt wordt uit een regenwaterput en dus niet uit een vat. Moest het een vat zijn dan zou ik hier natuurlijk wat vloeibare mest kunnen toedien maar nu niet gezien het regenwater ook nog voor andere doeleinden gebruikt wordt.
Geplaatst: 28 januari 20169 j Je kan op verschillende manieren meststof aan het water toevoegen om je via druppels te voeden,1 het kan met een doseerpomp, die tussen de leiding gemonteerd wordt.De doseerpomp heeft een watermotor, die werkt door doorstroming van water wat naar de planten gaat.De watermotor drijft een pompje aan dat uit een apart vat vloeibare voeding in het water doseert, in de door jou gekozen verhouding. Dit systeem is eenvoudig, betrouwbaar, helaas kan een nieuwe pomp redelijk wat geld kosten,al zijn er alternatieven die voordeliger zijn. De doseerpomp wordt veel toegepast in groent- fruit, boomteelt, veehouderijen, in de industrie, etc 2 het kan met een venturi systeem, heb er geen ervaring mee, wat ik weet is het niet zo nauwkeurig als een doseerpomp, wel stukken voordeliger. 3 er bestaan elektrische pompjes die bijvoorbeeld gebruikt worden in zwembaden, om chloor, en ph regulatoren te verpompen. Wat je ook gaat doen, zorg ervoor dat je weet wat je aan voeding verpompt, en wat er in je potgrond-tuingrond aan voeding zit, de kans is dat je op een moment genoeg/teveel voeding in de grond hebt, dit moet in het oog houden anders krijgen de planten teveel.Te weinig voeding kan ook. Voor dit doel zijn speciaal ontwikkelde meststoffen in de handel, zonder ballaststoffen. Kweken is water geven op het juiste moment, de juiste hoeveelheid, van de juiste samenstelling.
Geplaatst: 28 januari 20169 j Auteur Bedankt Thinkpad. Die elektrische pompjes die gebruikt worden in zwembaden doseren dus ook begrijp ik uit uw uitleg?Uiteindelijk is een doseerpomp het beste systeem, zal beginnen zoeken naar een, in verhouding tot wat het moet dienen, aanvaardbaar betaalbaar model. Of het zou moeten zijn dat jij enkele aanbevelingen hebt? Bedankt!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.