Krikke83 Geplaatst: 31 oktober 2018 Geplaatst: 31 oktober 2018 Heb je ook een foto van jouw zelfgebouwde kas? Ik ben wel benieuwd. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Rootman Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 Beter nog! Hier is een complete Engelstalige bouwbeschrijving, met foto´s, gemaakt tijdens de bouw 11 en 9 jaar geleden: https://www.instructables.com/id/5-x-4-m-greenhouse/ en https://www.instructables.com/id/High-end-greenhouse-100-recycled-materials/ De eerste kas is 4 jaar geleden verplaatst naar een andere tuin en voorzien van een luifel van ca 1.50 m op het noorden. Daarmee kwamen meteen alle bouwfouten aan het licht: met name de onderdorpel onder de 2 klapdeurtjes (van geïmpregneerd hout!) was volkomen verrot. Ook de topbalk was ernstig aangetast, omdat de plastig nokstrook te smal was. Het dak is nu voorzien van RVS schroeven, en alles is opnieuw geschilderd. onder elk dragend element zit nu een extra strookje plastic, zodat er nergens meer kans is op inwateren wegens lekkage of condens. De goten zijn vernieuwd en verlengd, en wateren beide af in het 1000 litervat, wat deel is van de dragende constructie van de luifel. De binnenkant is nu ook perzikkleur: dit maakt enorm uit in de lichthoeveelheid en sfeer. Al met al was de renovatie bijna net zo duur als de constructie, met name wegens de RVS schroeven die ik te duur gekocht had in haast. De heropbouw duurde net zo lang als de bouw destijds. Bouwen is duurder geworden, met name omdat tegenwoordig containers gesloten zijn. Voor mijn eerste kas had ik nog geen latje gekocht destijds! [img-rotate=][img-rotate=][/img-rotate][/img-rotate] Foto: heropbouw, nu met luifel. De luifel rust links op het 1000 litervat. Sorry dat hij op z..n kop staat, maar ik kan hem niet rechtzetten Quote
Rootman Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 Het plastic heb ik uiteraard vervangen. Deze kas blijkt een te vlak dak te hebben, waardoor meeuwen er op gaan zitten, en het met hun nagels soms doorboren. De lekkage is minimaal vergeleken met condens, maar het verkort wel de levensduur. Het blijkt dat een helling van minimaal 23 graden niet aantrekkelijk voor meeuwen is. Quote
Patrijs Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 Ik was even zo vrij om je foto aan te passen( achter geplaatst om de foto 180 graden te draaien) Quote De moestuin van Patrijs
Krikke83 Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 THX Rootman! Zeer goeie uitleg trouwens. Zeer compleet. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Rootman Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 @ Patrijs: Dank! Ooit zal ik het wel leren... Quote
Patrijs Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 Niet zo moeilijk:[img-rotate=][/img-rotate] Vul na het = teken het aantal graden rotatie in. In dit geval 180 graden dus vul in: img-rotate=180 Zet de foto tussen de twee delen dus: [img......180] foto upload [i...…-rotate] en klaar! Ps ik heb stippeltjes gezet ipv de opdracht om het te kunnen laten zien. Jij hebt bij die foto een dubbele rotatie opdracht gegeven na de foto, het moet om de foto- upload staan, dus er voor en er achter. Ook het aantal graden rotatie heb je niet gegeven. Quote De moestuin van Patrijs
Rootman Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 Zeer bedankt!!! Komende week of zo ga ik het proberen. Nu ga ik het laatste weekend met mijn USA dochters vieren, dus ik heb nu geen tijd. Maar dit forum is wel ideaal om in de kwade wintermaanden tòch nog een beetje met onze tophobby bezig te zijn!!! Quote
Patrijs Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 Inderdaad!Dit forum en een kas die blijft staan helpen je de winter door. Veel plezier met je dochters. Quote De moestuin van Patrijs
Pegges73 Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Na diverse verhalen en vooral horrorverhalen na de flinke wind vorige week heb ik besloten om mijn foliekassen te annuleren en ipv deze dus ook een polycarbonaat kas te kopen (de kiwi) van tuinpaleis.nl zit nu in mijn hoofd. Iedereen nog steeds tevreden gezien de prijs/kwaliteit? Of tips waar ze nog net iets goedkoper zijn. De actie loopt nog 2 dagen. http://www.hettuinpaleis.nl/kiwi-370-x-190.html Quote Groetjes Peggy
H.L. Geplaatst: 5 augustus 2022 Geplaatst: 5 augustus 2022 Wat een troep. De ramen vlogen eruit bij storm. Ik heb alles vastgezet met metalen strips en dan blijven de ramen zitten. Maar helaas de ramen zijn nu verweerd na een paar jaar en breken nu doormidden….. Een hoop moeite voor niets! Quote
Lia56 Geplaatst: 6 augustus 2022 Geplaatst: 6 augustus 2022 Ik heb ook een polycarbonaatkas in Frankrijk van 3.66 x2.35... staat daar al 13 jaar. Afgelopen jaar met de storm een aantal ramen uitgewaaid... nieuwe besteld en erin gezet met extra strippen. Hier staat er een van 1.80x1.40... stuk goedkoper maar alle waarde naar zijn geld. Voor zo'n 300 euro mag je ook niet verwachten dat die 5 jaar of langer staat. Heb er nu een besteld met glas Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.