Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin op dak aanleggen

pieter75

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een plat dak van 50m2 op het zuiden en deze heeft altijd volle zon. Nu zou ik daar graag een moestuin op willen aanleggen. Simpelweg door er kweekbakken/tafels te plaatsen. Een kas is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

Ik heb vooral interesse in het kweken van kruiden omdat ik die heel veel gebruik. Maar ik zou evt. ook wat groente willen kweken om te oefenen.

Nu vraag ik me vooral af wat ik aan kruiden en groenten zou kunnen kweken in de volle zon. Welke gewassen kunnen dit goed hebben? En denken jullie dat het gebruik van kweekbakken hiervoor goed is? Of juist iets anders zoals een kas of gewoon in potten?

Groeten,

Pieter.

welkom

bijna alles wil wel in de volle zon, als ze maar voldoende water en voeding krijgen

en je de vogels er uit kan houden

denk ook even aan het maximale gewicht dat je dak kan hebben

zoek even op vierkante meter moestuin

Hoi!

Het is perfect mogelijk Ik heb nl op mijn plat dakje 2m² staan en een heleboel containers ( die nu aardappelen bevatten )

De roofing houdt zonnewarmte goed vast waardoor de planten hun "voetjes" altijd lekker warm zitten. En ze groeien daar ook als kool.

Wel opletten bij temperaturen van +25 graden dat je je moestuin regelmatig water geeft, door de extra hitte die van de roofing afkomt hebben je planten sneller de neiging om uit te drogen!

( foto is van toen gans het spel nog in opbouw was )

92F00F9B-422C-483B-BFB5-8510D06E6633_zpshzzyqyuh.jpg

Je kan m² 's best op palletten zetten en van een grondzeil voorzien om te voorkomen dat er potgrond onder uit spoelt.