pieter75 Geplaatst: 23 maart 2016 Share Geplaatst: 23 maart 2016 Hallo, Ik heb een plat dak van 50m2 op het zuiden en deze heeft altijd volle zon. Nu zou ik daar graag een moestuin op willen aanleggen. Simpelweg door er kweekbakken/tafels te plaatsen. Een kas is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Ik heb vooral interesse in het kweken van kruiden omdat ik die heel veel gebruik. Maar ik zou evt. ook wat groente willen kweken om te oefenen. Nu vraag ik me vooral af wat ik aan kruiden en groenten zou kunnen kweken in de volle zon. Welke gewassen kunnen dit goed hebben? En denken jullie dat het gebruik van kweekbakken hiervoor goed is? Of juist iets anders zoals een kas of gewoon in potten? Groeten, Pieter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 23 maart 2016 Share Geplaatst: 23 maart 2016 welkom bijna alles wil wel in de volle zon, als ze maar voldoende water en voeding krijgenen je de vogels er uit kan houdendenk ook even aan het maximale gewicht dat je dak kan hebbenzoek even op vierkante meter moestuin Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kiekenboerinneke Geplaatst: 24 maart 2016 Share Geplaatst: 24 maart 2016 Hoi!Het is perfect mogelijk Ik heb nl op mijn plat dakje 2m² staan en een heleboel containers ( die nu aardappelen bevatten )De roofing houdt zonnewarmte goed vast waardoor de planten hun "voetjes" altijd lekker warm zitten. En ze groeien daar ook als kool.Wel opletten bij temperaturen van +25 graden dat je je moestuin regelmatig water geeft, door de extra hitte die van de roofing afkomt hebben je planten sneller de neiging om uit te drogen!( foto is van toen gans het spel nog in opbouw was )Je kan m² 's best op palletten zetten en van een grondzeil voorzien om te voorkomen dat er potgrond onder uit spoelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.