Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Te warm ontkiemt?


Nedlets

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds maandag meerdere zaden in stek en zaaigrond, van alles, kruiden en groenten. Overal staat gemiddeld twee weken voor ze ontkiemen.

 

Ik had nog een warmtemat liggen in de tijd van terraria's. Deze heb ik eronder gelegd. Ik zie nu van de 15 soorten er al minimaal 5 ontkiemd zijn, tijm staat al duidelijk boven de grond, de overige komen net kijken. Dit zijn welgeteld 3 nachten. Wat ontkiemd is zijn radijs, brocolli, tijm en vier soorten tomaten. Minimaal twee soorten tomaten die 'over datum' zijn een seizoen.

 

Ik ben zojuist een thermometer gaan zoeken en ik kom uit op een gemiddelde temperatuur van 28 graden. Erg warm dus.

 

Is dit erg? Te warm? Wat zijn de gevolgen? Wat nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 graden vind ik al heel warm. Voor tomaten kan dat , die hebben wel wat warmte nodig maar na het kiemen mogen die op kamertemperatuur komen te staan. Voor de meeste andere zaden is een kamertemperatuur voldoende al kan een hogere temperatuur voor sommige soorten het kiemen versnellen. Er zijn ook zaden die eerst een koude periode nodig hebben in plaats van warmte. Verder is het niet aan te raden radijs voor te zaaien. Die kan niet zo goed tegen het verplanten.

Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt kamertemperatuur, echter werken wij zeer onregelmatig, waardoor dagen lang de verwarming niet aan gaat. Het is dan 16 graden in huis. Is dit niet te koud?

 

Wat gebeurt er als ze te warm staan?

 

De radijs is van AH moestuin, als ook de brocolli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...