Joycee Moes Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Hoi, Ik ben Joyce (in het echt mijn 2e naam) en woon met mijn dochter van 10 in een leuke wijk in Apeldoorn. Ik heb dit leuke informatieve forum pas ontdekt en weet nu al een stuk meer dan 2 weken geleden. We hebben een minituintje en ik wil met het idee van de makkelijke moestuin aan de slag met verhoogde bakken en potten. Ik heb sla gezaaid in een kleine hangbak aan de schutting (vraag me alleen af of vogels dat zaad er ook uit hebben kunnen vissen?)Heb een Elho kweektafeltje met wat kruiden al moet wat kruid daarvan eigenlijk in een grote pot maar nu is het nog klein) , verder nog een mini appelboompje, even geleden bij de bouwmarkt gehaald. En gisteren heb ik van Douglashout een kleine bak gemaakt van 90x60 die ik in 6 vakjes ga verdelen. Wilde vandaag eigenlijk nog de laatste zak mm-mix kopen en dan de bak vullen en zaaien, maar spoelen de zaadjes dan niet weg met die harde regen? Mijn plannen zijn nu om alles wat nu nog in onze tuin staat naar de voortuin te verplaatsen en dat in de achtertuin alleen maar eetbare dingen staan, behalve de klimop aan de achterkant van mijn tuin aan de schutting. Er komt in ieder geval nog zo'n douglashout bak erbij en ik wil dolgraag een grote pot met mais proberen. Verder is langs mijn andere schutting veel schaduw, daar komt in ieder geval nog een rabarber die ik van mijn ouders krijg uit hun tuin, bosaardbeitjes en een doornloze braam of frambozenstruik, als iemand weet waar ik de braam of frambozenstruik biologisch kan krijgen dan hoor ik het graag Dat was het even voor nu. Quote Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Toto Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Hallo , welkom.Voor de zekerheid misschien een netje tegen de vogels hangen. Ik zou nu niet meer zaaien omdat het vooral wat te koud is. Over een weekje geven ze terug wat beter. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Joycee Moes Geplaatst: 25 april 2016 Auteur Geplaatst: 25 april 2016 Bedankt! Ik heb ook toch maar niet meer gezaaid gisteren, het was zulk raar weer. Ik vroeg me alleen af, zou het wel kunnen als ik daarna een golfplaat over m'n bak leg of neem ik dan alsnog een risico? Quote Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Jorieke123 Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Joycee Moes Geplaatst: 25 april 2016 Auteur Geplaatst: 25 april 2016 Dank je! Quote Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Toto Geplaatst: 25 april 2016 Geplaatst: 25 april 2016 Ik vroeg me alleen af, zou het wel kunnen als ik daarna een golfplaat over m'n bak leg of neem ik dan alsnog een risico? Ik zou gewoon nog even wachten. Of je er nu wat oplegt of niet, met deze koude temperaturen en het slechte weer gaan de zaadjes er niet van kunnen profiteren. Ook lijkt het mij niet echt aangenaam weer om in de tuin te werken. (tenzij je van regen en wind houdt )Als je je zaaineigingen niet meer kan bedwingen kan je sommige dingen natuurlijk altijd binnen voorzaaien. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Joycee Moes Geplaatst: 25 april 2016 Auteur Geplaatst: 25 april 2016 Dank je Toto, je hebt helemaal gelijk. Ik merkte vandaag op de brommer hoe koud het was en gisteren was er ook al sneeuw in de buurt gevallen. Dus helaas nog even geduld houden wat erg moeilijk is haha , ga denk ik zo wel mijn basilicum voorzaaien in de keuken Quote Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Stan Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.