Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien automatisch water geven en bemesten.

Sjuul

Recommended Posts

Beste Moestuinvrienden,

Ik heb dit seizoen wat meer in gezet op de aardbeien teelt, ik had perrongeluk te veel plantjes besteld en deze kon ik uiteindelijk niet ongebruikt laten.

Nu heb ik 22 balkonbakken en die ga ik in twee horizontale rijen aan een zonnige muur hangen. doordat de bakken goed vol zitten moet ik ze elke dag gaan water geven. Om dit te versimpelen komt er een zweetslang in de bakken die ik elke nacht zolang als nodig de bakken laat bevochtigen.

Nu wil ik ook de voeding automatiseren door een vloeibare meststof (welke? advies welkom) al dan niet verdund te injecteren tijdens het water geven (indien nodig, dus niet elke dag)

De technische kant van het verhaal is geen probleem, ik zit enkel met de intervallen van bemesten, de hoeveelheden per keer en keuze van meststoffen.

Ik snap ook dat dit geen makkelijk op te lossen vraag is, maar wie niet waagt...

Het eea wordt wat makkelijker doordat ik een aantal Parrot flower power sensoren heb die me het vocht, mest (geleidbaarheid) , temperatuur en licht meten en me vervolgens adviseert wat te doen.

alle info en ervaring is welkom

De rest van de data is als volgt:

80cm bakken, 10 planten per bak

50% potgrond 50% cocopeat

Soorten: Ostara, Florin en Korona

http://www.parrot.com/nl/producten/flower-power/