Itoero Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Er zijn elk jaar beestjes die de groeitoppen van m'n jonge pepers/paprika's leegzuigen.Ik vermoed dat het een soort bladluis of trips is.Kan het helpen om stukjes versneden knoflook in de groeitoppen te leggen?Zou dat kwaad kunnen voor de pepers/paprika's? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 kwaad kan het niet, ben benieuwd of het helpt, probeer eens toch? Quote
svvoorden Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Waarschijnlijk zijn het groene luizen, vorig jaar had ik ze in mijn kas en alles jonge plantjes hebben hierdoor een flinke groeivertraging gehad. Dit jaar gelukkig geen last van. Ik zou dan eerder knoflook uitknijpen in water en het dan eroverheen spuiten. Als dit niet werkt kun je ook nog groene zeepoplossing proberen, daar houden de ook niet van. Bij de Action heb ik vorig jaar een soort biologisch spul gehaald om luizen te doden, dat werkt op basis vna ketonen o.i.d. die afbreekbaar zijn en dat spul werkt erg goed. Heb je in de buurt van je pepers planten staan die gevoelig zijn voor luizen? Ze zullen van deze planten overstappen naar je jonge plantjes. Als je dit aanpakt kun je het volgend jaar wellicht voorkomen. Succes! Quote
Itoero Geplaatst: 3 juni 2016 Auteur Geplaatst: 3 juni 2016 Ik ga het seffens eens uitproberen.Het probleem met zeep is dat het niet meer werkt als het opdroogt.Binnen gebruik ik kaneel maar in een serre is dat niet handig denk ik.Het wordt er vaak vrij vochtig... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Itoero Geplaatst: 10 juni 2016 Auteur Geplaatst: 10 juni 2016 Ze kwamen van de sla.Ik had op een peper wat knoflook-sap uitgesmeerd en die bladeren werden hard de volgende dag Geen knoflooksap op je planten smeren dus.al doende leert men Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.