Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De voorbije week is de bladluispopulatie in onze serre enorm toegenomen, vooral op de sla, kervel en paprika-planten (krijgen nu allemaal gebobbelde kleine blaadjes). De tomatenplanten (die een heel stuk forser zijn dan de paprika's) lijken er geen last van te hebben.

Ik heb nu al 2 dagen gespoten met een aftreksel van brandnetel, heermoes en look en het lijkt erop dat ze niet meer aangroeien.

Zijn er nog andere (preventieve) middeltjes die jullie gebruiken?

Geplaatst:

Tomaten hebben bij mij nooit last van luizen, paprika wel

Ik vorig jaar de luizen bestreden met groene zeepoplossing (eventueel met een beetje azijn) en dat werkte prima maar het valt niet mee om alle luizen kwijt te raken.

succes!

Sjaak

Geplaatst:

Het ziet er naar uit dat de groei van de bladluizen toch sterk vertraagd is!

Ik heb de planten enkele dagen na elkaar behandeld met mijn middeltje (sterke straal in plantenspuit zodat de bladluizen eraf gespoten worden).

De blaadjes van de paprikaplant hebben er hier en daar bruine vlekjes van gekregen (verbranding?)

Ik had inderdaad ook bruine zeep en azijn in mijn middeltje gedaan.

Geplaatst:

Dat is mooi!

Als je volhoudt verdwijnen ze wel maar helaas krijgen de planten wel een tik van de behandeling.

Dit jaar heb ik geen luizen en mijn planten zijn echt veel mooier dan vorig jaar, nu zijn het alleen weer slakken die eraan beginnen......

succes met je luizen!

Groeten Sjaak

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...