Mardya Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Hallo! In vorige jaren heb ik al eens geprobeerd wat te 'moestuinieren', met matig succes. Dit jaar ben ik met nieuwe moed gestart met voornamelijk plantjes in potten/bakken en die aan onze vijver gekoppeld (aquaponics... misschien een beetje te ambitieus, we gaan het zien!) Hieronder een paar foto's van het tuintje: Dit is zo'n pyramide bak van de welkoop van een paar jaar oud, gewoon met potgrond en niet aangesloten op de vijver. Ik heb dit jaar alleen het onderste deel neergezet en dat in vakken verdeeld. Wat er nu in staat is de tweede lichting, het eerste spul werd sneller door de slakken opgevroten dan het kon groeien. Ik heb er nu mijn stekjes van de rozen in, met bieslook, rozemarijn, tym, pompoen en spruitjes. Waarschijnlijk is dit hoekje te donker door de pergola en zal ik het volgend jaar ergens anders neerzetten. In de wildernis naast de bak nestelt een eend, vandaar dat het onkruid nog niet is aangepakt Het zevenblad is een eeuwige strijd Onze eerste poging om bakken via een pompje en een tuinslang aan te sluiten op de vijver. Ook hier zitten al weer nieuwe plantjes in. De tuinboontjes deden het voor geen meter, maar de aardbeien groeiden redelijk. Bieslook, peterselie en stevia doen het ook prima. Ik heb er nu kool, courgette, een bosbesplantje , wat sla e.d. in. Nadat we de eerste poging aardig werkend hadden, begonnen we aan deel 2 op een wat zonniger plekje. Weer is gekozen voor een heel simpel systeem met hydrokorrels en een afvoer via stukjes tuinslang en een gootje. Ik heb de aardbeien overgeplaatst naar deze bakken en aangevuld met sla, spruitjes, artisjokken, basilicum, munt, peterselie, tomaatjes en sla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Welkom Niets is te ambitieus, succes! Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mardya Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 Dankjewel! De aquaponics zijn nu officieel duckponics De eerste duik voor de eendjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riraro Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Dankjewel! De aquaponics zijn nu officieel duckponics De eerste duik voor de eendjes Succes en wat schattig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 Gefeliciteerd met je kroost! Welkom en succes met de experimenten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts