Geplaatst: 26 juni 20169 j Sinds begin dit jaar woon ik in een huis met een leuke lap tuin/grond erbij (600 m2) Zowel aan huis als tuin is nog heeeel veel te doen, maar ik loop momenteel tegen 1 plek aan waarvan ik niet weet hoe ik m aan moet pakken: Achterin de tuin ligt mijn moestuin (was origineel ook zo) en die heb ik weer redelijk op de rit. De moestuin is aan 1 kant begrensd door lage damwandplaten en daarachter is een border. In die border staan een grote blauwe perzik-boom, een berk en wat kleine appelboompjes. Die wil ik graag houden. Verder zit die border helemaal vol met een heester (ben er nog niet erg achter welke, blad lijkt op sering maar zo actief is een sering toch niet dacht ik) die overal wortel heeft lopen en uitlopers omhoog produceert. Met een spa of riek kom ik de grond niet in. Frezen is sowieso al lastig omdat ik vooralsnog niet met machines het perceel op kan (dijkwoning, tuin ligt lager en we hebben geen oprit de tuin in) maar we hopen nog op een overpad-constructietje waarmee dat in de toekomst wel zou kunnen, maar lijkt me ook niet heel handig omdat er dus wel bomen staan die ik wil behouden. Afgraven stuit op dezelfde bezwaren. Wat zouden verder nog opties kunnen zijn? Heeft de grond afdekken zin? Ik vind het geen probleem om die border voor een lange tijd af te dekken, weet toch nog niet goed wat ik er mee ga doen op de lange termijn. Nog een losse andere vraag: ik ben ook van plan in het najaar een paar andere stukken van de tuin af te dekken, wegens zevenblad. Waar doe ik dat het beste mee, zou worteldoek afdoende zijn? Ik heb ook al wel dingen gedaan met karton, werkt op zich goed maar verteert denk ik te snel voor zevenblad (ik ga toch wel uit van minstens een jaar afgedekt laten, zo niet 2) Dank vast! elizabet.nl
Geplaatst: 27 juni 20169 j als het mogelijk is: de heester ontdoen van alle groen, geeft ie het toch oponze buursering loopt trouwens ook behoorlijk onder de heg door dus het zou m kunnen zijn karton met een laagje aarde werkt heel goed en je kunt het aanvullen toch?worteldoek gaat hier toch lichtlekken/stuk dus we gebruiken wel vijverfolie, dat is echt dicht maar verstikt de grond ook
Geplaatst: 27 juni 20169 j Auteur De reden dat de vraag nu weer opkomt is omdat we al die uitlopers een kleine maand geleden allemaal verwijderd hebben, en nu staat het alweer bijna kniehoog.. Maae met regelmatig verwijderen zou t dood moeten gaan, denk je? elizabet.nl
Geplaatst: 28 juni 20169 j ja, maar niet zoveel groen laten komen als nu: kniehoog schrijf je, dan wordt er al weer veel voedsel gemaakt voor het wortelsysteemdus 2x per week een schoffeltje erdoor
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.